معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک از پزشکان خواست تا داروهای مورد نیاز را به صورت منطقی تجویز کنند.
کد خبر: ۹۸۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷ 11 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: دانشگاه علوم پزشکی اراک در راستای جلوگیری از قاچاق معکوس دارو تمام تلاش خود را کرده و در همین راستا داروها را تنها در اختیار بیمارستان‌ها و پزشکان متخصص و فوق تخصصی که به صورت مستقیم با بیماران سر و کار دارند، قرار خواهیم داد.
وی یادآورشد: مقرر شد با تحویل دارو به مراکز درمانی و پزشکان با درمان بیماران، از قاچاق معکوس دارو نیز جلوگیری شود.
وی از پزشکان خواست از تجویز بی مورد داروهای کرونایی پرهیز کنند، چراکه با توجه به تشکیل بازار سیاه این داروها و تفاوت قیمت بالای آن در داخل و خارج از کشور و البته مقاومت‌های ویروسی، امکان کمیاب شدن تنها سلاح در دسترس این روزهای کادر درمان وجود دارد.
وی با اشاره به ظرفیت خوب صنایع استان، اظهار کرد: استان مرکزی در حیطه صنایع از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است به طوریکه در حال حاضر حدود ۵۰۰ کارخانه و کارگاه تولید کننده محصولات صنایع سلامت محور اعم از دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی در سطح استان وجود دارد.
دکتر علیمرادیان گفت: با توجه به اینکه یکی از وظایف دانشگاه علوم پزشکی ارتباط با صنعت می باشد، با همکاری معاونت غذا و دارو و معاونت پژوهشی، دفتری در خصوص ارتباط با صنعت راه اندازی شده تا صنایع غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، مشکلات خود را در این زمینه به حوزه سلامت منتقل کنند تا با همکاری اعضای هیات علمی و برگزاری جلسات مختلف، معضلات موجود رفع شود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: در سال های اخیر شاهد فروش داروهای گیاهی، شیمیایی، غیر قانونی، سقط جنین، مخدر و دخالت در امر درمان توسط عطاری‌ها بودیم که با ورود و پیگیری‌های لازم از بهمن ماه سال گذشته حدود ۵۰ عطاری پلمب شده است و در حال حاضر رایزنی‌های لازم در خصوص راه اندازی داروخانه های مجاز عرضه فرآورده های مکمل در حال انجام است تا در اختیار متخصصین طب سنتی قرار گیرد و چالش توزیع و عرضه داروهای سلامت محور مرتفع شود.
وی تاکید کرد: طبق بازدید به عمل آمده از برخی از باشگاه های ورزشی، شاهد عرضه مکمل‌های غیرقانونی بودیم که در راستای آن با برگزاری جلسات متعدد در کمیته قاچاق، در حال هدایت این افراد به سمت داروخانه‌ها هستیم و آموزش های لازم به مسئول فنی داروخانه ها در خصوص انواع مکمل های ورزشی داده شده است تا ارایه خدمات به نحو احسن انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار