مدیرکل ارتباطات قم:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: شاخص توسعه فن‌آوری اطلاعات قم از ۶.۸ در اسفند ۹۸ به ۷.۴۷ در اسفند ۹۹ ارتقا یافته، و این استان در شاخص پوشش جمعیتی تلفن همراه کشور نیز جایگاه نخست را کسب کرد.
کد خبر: ۹۷۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵ 20 July 2021

به گزارش تابناک قم، روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، جواد غلام پور در گفت و گویی با اشاره به‌توسعه ارتباطات استان اظهار داشت: قم در شاخص پوشش جمعیتی با ۹۹.۹ درصد رتبه نخست کشوری را به‌خود اختصاص داد.

وی افزود: پوشش جمعیتی تلفن همراه اول در قم برای نسل دوم ۹۹.۹ درصد و حائز رتبه نخست کشور و در نسل سوم ۹۸ درصد رتبه دوم و در نسل چهارم نیز ۹۷ درصد و رتبه سوم بعد از تهران و البرز است.

مدیرکل ارتباطات قم با اشاره به‌توسعه زیرساخت های ارتباطی در سطح روستاها و نقاط کمتر برخوردار افزود: با توجه به‌توسعه فیبر نوری روستایی به‌طول ۱۰۰ کیلومتر و ارتقای ۱۴ ایستگاه مخابراتی، تمام مدارس روستایی به‌شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده است.

غلام پور تصریح کرد: با توجه به‌توسعه مناسب زیرساخت‌های ارتباطی در سطح استان، مراکز آموزش عالی و حوزوی، بهترین بهره‌برداری را در برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزش مجازی و ارائه انواع خدمات به طلبه‌ها و دانشجویان در محدودیت‌های کرونایی داشتند.

رئیس شورای مدیران ارتباطات قم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود کسب رتبه سوم کشوری قم در شاخص ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار در استان از ۹۹.۵۳ به ۱۰۷.۰۶ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: قم در این زمینه رتبه سوم را بعد از استان‌های تهران و البرز دارد که نشان‌دهنده خدمات مناسب تمام بخش‌های دولتی و خصوصی مرتبط می باشد.

وی بیان داشت: تعداد مشترکان اینترنت پهن باند سیار تا پایان سال ۹۹ به‌یک میلیون و ۴۹۶ هزار و ۶۶۳ مشترک رسیده است که از این تعداد ۵۹ هزار و ۱۰۶ مشترک کارور (اپراتور) سوم، ۴۹۴ هزار و ۳۸۳ مشترک کارور دوم و ۹۴۳ هزار و ۱۷۴ نیز مشترک کارور اول هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار