بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۹۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 20 September 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

نماینده آستانه اشرفیه: در عطاری هم ترامادول می فروشند


به گزارش تابناک گیلان، محمدحسین قربانی با انتقاد از فروش داروهای گیاهی و شیمیایی در عطاری‌ها و لزوم نظارت بر آنها، گفت: متاسفانه درحال حاضر متولی اصلی نظارت بر عملکرد عطاری‌ها مشخص نیست و مسئولان مربوطه باید تعیین کنند که وزارت صنعت ومعدن متولی نظارت بر کار عطاری ها است یا سازمان غذا و دارو؛ بنابراین تعیین چارچوب کلی و اصلی دراین خصوص ضروری است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه با تاکید بر اینکه نبود یک متولی مشخص درخصوص نظارت برعملکرد عطاری‌ها مشکلات بسیاری را به وجود آورده است، افزود: بارها به این نکته تاکید شده که مسئولان در وزارت صنعت ومعدن و سازمان غذا ودارو باید هرچه سریعتر این موضوع را تعیین تکلیف کنند زیرا اگر قرار است درخصوص ممنوعیت عرضه هرگونه داروی گیاهی و شیمیایی درعطاری‌ها تصمیم‌گیری شود باید متولی اصلی مشخص شده تا در برخورد با عطاری‌های متخلف هیچگونه اغماضی صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه عرضه هرگونه داروی گیاهی و شیمیایی در عطاری ها خلاف قانون است، تصریح کرد: عطاری ها تنها مجازبه عرضه گیاهان دارویی بوده و یک فرد عطار حق تجویز داروی شیمیایی و گیاهی برای یک بیمار را ندارد، هرچند که درحال حاضر هیچ نظارتی براین موضوع وجود نداشته و دربسیاری شرایط دیده شده که حتی داروهایی مانند ترامادول در عطاری ها عرضه می شود.

قربانی با اشاره به اینکه باید مشخص شود که عطاری‌ها ازکدام منبع و چگونه این داروها را تهیه می‌کنند، افزود: متاسفانه مراکزی در کشور وجود دارد که به دلیل نبود نظارت کافی و کسب سود بیشتر داروها را دراختیار افراد عادی برای عرضه قرار می دهند؛ بنابراین بازهم باید به این نکته تاکید کرد که مسئولان باید به جای متهم کردن یکدیگر پاسخ دهند که یک فرد عطار چگونه می تواند داروهای گیاهی و شیمیایی را تهیه و دراختیار مردم قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: ازاین رو عطاری‌ها تحت هیچ عنوانی حق فروش دارو را ندارند و مسئولان باید با این موضوع به شدت برخورد کنند، البته درصورت لزوم می توان از حضور مراجع قضایی نیز برای برخورد با متخلفان و فعالیت های غیرقانونی عطاری ها استفاده کرد.

رسول دیناروند رئیس سازمان غذا ودارو درخصوص تخلف برخی عطاری‌ها گفت: عطاری‌ها تحت هیچ عنوانی حق فروش دارو، چه شیمیایی و چه گیاهی را ندارند و تنها می‌توانند گیاهان دارویی و نه داروهای گیاهی را عرضه کنند، بنابراین در این حوزه قانون بسیار روشن است و اگر تخلفی صورت بگیرد به مراجع قضایی و تعزیراتی معرفی خواهند شد.

بارش برف در جواهردشت کلاچای

با تغییر ناگهانی دما در اقصی نقاط کشور بالاخص خطه سرسبز شمال ، جواهردشت کلاچای شاهد بارش برف شد.

به گزارش خبرنگار املش ما ،با تغییر ناگهانی دما در نود وهشتمین روز از تابستان ، برف ارتفاعات جواهردشت سیاهکلرود را سفید پوش نمود.

براساس این گزارش کاهش دما در این منطقه گردشگری باعث شده ساکنین  بخاری های هیزمی روشن کنند .

جواهردشت سیاهکلرود در پای کوه سماموس بلندترین قله استان گیلان قرارگرفته است و شاهد سفر گردشگران بسیاری در فصل تابستان می باشد.

حمید استیلی از داور بازی خواست که به گذشته فکر نکند

حمید استیلی در نشست مطبوعاتی پیش از دیدار تیم‌های پرسپولیس و ملوان اظهار داشت: عذرخواهی می‌کنم که دیر به نشست رسیدم چون پرواز ما تاخیر داشت و نتوانستم به کنفرانس برسم به هر حال مسیر طولانی است و بازیکنانم قزوین هستند و من با ماشین شخصی آمدم. جا دارد که از دوست و همبازی خودم که اسطوره فوتبال گیلان است یاد کنم مرحوم قایقران چندین فینال جام حذفی رو در روی هم قرار گرفتیم باید در مورد تیم خودمان بگویم که در جام حذفی شرایط ویژه‌ای داریم و فینال زودرس با پرسپولیس داریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه بازیکنانم سرحال هستند سال گذشته هم مقابل پرسپولیس قرار گرفتیم که در ضربات پنالتی باختیم هواداران انزلی ویژه هستند و مردم با فوتبال زندگی می کنند.امیدوارم شرمنده آنها نشویم و از این مرحله صعود کنیم.

سرمربی ملوان یادآور شد: پرسپولیس همیشه پرسپولیس است جایگاه این تیم خیلی واقعی نیست. برانکو با شخصیت است و نتایج خوبی گرفته و امیدوارم شرایط این تیم هم هر روز بهتر شود. بازیکنان ما همه هستند. دیروز در انزلی بارش شدید باران بود اما در همین شرایط تمرین سنگینی انجام دادیم.

استیلی در مورد اینکه شاید بازی فردا برای برانکو تاثیرگذار باشد گفت: قرعه‌کشی به ضرر ما شد زیرا میهمان شدیم در بازی لیگ هم در تهران بازی کردیم این مسافت ما را اذیت می کند اما برای جام حذفی برنامه ریزی کردیم اگر اسیر اتفاقات فوتبال نشویم می توانیم نتیجه بگیریم امیدوارم مسائل فنی دخیل باشد و مسائل غیرفنی تاثیرگذار نباشد.

وی در مورد شانس بردن پرسپولیس گفت: ما به تهران آمده‌ایم که ببریم هواداران ما هم برنامه‌ریزی شده می آیند به خصوص اینکه ملوان نماینده ۳ استان است و قرار است هواداران زیادی بیایند که به ما کمک کنند و بازی بهتری انجام دهیم.

سرمربی ملوان در مورد اینکه در بازی‌های اخیر برای پرسوپلیس پنالتی گرفته شده تصریح کرد: هر بازی شرایط خاص خود را دارد برخی تیم ها ضرر کردند و برخی سود. امیدوارم داور فردا باتجربه باشد که مسائل داوری تاثیرگذار نباشد فشار روی داور است چرا که علیه پرسپولیس در بازی با سایپا به اشتباه پنالتی گرفته شد این مسئله تمرکز هوادار و داور را قطعا بهم می‌زند. امیدوارم داوران به گذشته فکر نکنند این اتفاق برای ما هم افتاده است اگر داور را تحت فشار بگذاریم اشتباه بیشتر می شود. اشتباه همه جا هست اما ما خیلی تحت فشار می گذاریم فغانی را آن قدر تحت فشار می گذاریم که اشتباه دیگر می کند. داوران با مردم زندگی می کنند اشتباه آنها در دیدار استقلال و پرسپولیس زندگی آنها را هم حتی با مشکل روبرو می‌کند.

ماجرای یک میدان و چند گاو در انزلی+تصاویر

اگر به فضای سبز شهر انزلی دقت کنید، می بینید که علفهای آن همچون گندم و برنج آماده برداشت شده اند! مثلا همین امروز (چهارشنبه) دو کارگر زحمتکش در حال اصلاح چمن میدان معراج (قو) بودند و گردشگران با هیجان این فعالیت آنها را مشاهده می کردند و احتمالا می گفتند این انزلیچی ها وسط میدان هم کشاورزی می کنند و چه محصولی هم درو می کنند.

اما حالا تصاویر زیر را مشاهده کنید! چمن زیر پای گاوها را با چمن جاهای دیگر مقایسه کنید! نتیجه می گیرید این چمن زن های طبیعی مطمئنا کارشان را بهتر از شهرداری انجام می دهند.


نماینده آستانه: در عطاری هم ترامادول می فروشند/بارش برف در جواهردشت کلاچای/حمید استیلی از داور بازی خواست که به گذشته فکر نکند/ماجرای یک میدان و چند گاو در انزلی+تصاویر


نماینده آستانه: در عطاری هم ترامادول می فروشند/بارش برف در جواهردشت کلاچای/حمید استیلی از داور بازی خواست که به گذشته فکر نکند/ماجرای یک میدان و چند گاو در انزلی+تصاویر


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار