وزیر امور بانوان دولت جمهوری اسلامی افغانستان به مشهد مقدس سفر کرد و در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مورد استقبال مقامات محلی خراسان رضوی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸ 18 September 2015
دلبر نظری روز جمعه در بدو ورود به مشهد مقدس در فرودگاه شهید هاشمی نژاد به طور رسمی مورد استقبال مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی قرار گرفت.

وی در سالن تشریفات فرودگاه هاشمی نژاد هدف از سفر به ایران را به همراه تعدادی از نمایندگان پارلمان و وزارت امور خارجه افغانستان شرکت در همایش نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار در تهران و هدف از سفر خود به مشهد مقدس را زیارت حرم رضوی و همچنین آشنایی و بررسی وضعیت مهاجران افغان ساکن در این شهر عنوان کرد.

نظری با بیان اینکه حضور در ایران و شرکت در همایش بانوان تجارب گران بهایی برای وی و معاونانش به همراه داشت افزود: پیش از این همکاری های دوجانبه در امور زنان در بخش های آموزشی و توانمندسازی اقتصادی با مسئولان ایران داشتیم و تفاهم نامه ای نیز در این زمینه منعقد کردیم.

بانوان ایرانی در تحصیلات عالی و حضور در مشاغل مختلف الگو هستند

وزیر امور بانوان دولت جمهوری اسلامی افغانستان با بیان اینکه بانوان ایرانی به لحاظ تحصیلات عالی و حضور در مشاغل مختلف الگو هستند افزود: در مقابل حضور زنان افغان در رده های بالای حکومتی پررنگ تر از حضور زنان ایران است و خوشبختانه روند تحصیلات بانوان افغان رو به بهبود است.

وزیر امور بانوان افغانستان گفت: گسترش مدارس دخترانه در ولایات مختلف افغانستان چشمگیر بوده و جامعه زنان افغان تلاش می کنند تا بتوانند درصد رشد تحصیلی این قشر را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه بانوان افغان حضور پررنگی در پست های دولتی دارند و می خواهند که حضور بیشتر در رده های بالا و عالی حکومتی این کشور داشته باشند ادامه داد: در حال حاضر چهار نفر زن در کابینه حکومت وحدت ملی افغانستان و ۱۰۰ نفر زن در پارلمان این کشور عضو هستند و همچنین وزارت امور بانوان ۳۴ نماینده و رئیس زن در ولایت های مختلف دارد.

وی اذعان کرد: در این راستا طرحی تحت عنوان «گسترش جنسیتی و جذب زنان در کابینه» به کابینه دولت تحویل شده که در شورای وزیران به تصویب رسیده است.

وی گفت: در این راستا معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان، مسئول اجرای این طرح و اصلاح قوانین در بخش مشارکت زنان در امور سیاسی و حکومتی شده است.

ناامنی بزرگترین دغدغه بانوان افغانستان

وزیر امور بانوان افغانستان از ناامنی به عنوان بزرگترین دغدغه در حوزه زنان افغانستان یاد کرد و افزود: دشمن چشم پیشرفت کشور را ندارد و لذا با ایجاد ناامنی مقابل پیشرفت کشور را گرفته است.

وی یادآور شد: رئیس جمهوری افغانستان فرد دلسوزی است که از بانوان حمایت می کند و دیگر اعضای حکومت وحدت ملی این کشور نیز برای تقویت و استقلال بانوان اهتمام دارند.

وی افزود: دشمن همواره تلاش می کند مانع از تحصیل بانوان افغان شود و خشونت های بسیاری را نسبت به زنان اعمال می کند اما هیچ یک از زنان افغان از تهدیدات دشمن واهمه ای ندارند و همچنان بر ادامه تحصیل خود پافشاری می کنند.

نظری اظهار کرد: خشونت علیه زنان افغان مانند بسیاری از کشورهای دنیا وجود دارد که در این زمینه قانون منع خشونت علیه زنان در این کشور تصویب شده است اما اخیرا طرحی مبنی بر عملیاتی کردن منع آزار و اذیت زنان از سوی این وزارتخانه به کابینه دولت ارائه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار