مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: از شهروندان انتظار داریم با رعایت مدیریت مصرف انرژی برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، در به حداقل رسیدن خاموشی‌ها نقش داشته باشند.
کد خبر: ۹۶۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹ 31 May 2021

به گزارش تابناک قم، سید محمد ارجمندزاده افزود: اگر بتوانیم با همکاری همه مشترکان به‌ویژه صنایع و کشاورزی مدیریت مصرف برق نماییم، خاموشی را به‌ویژه در بخش خانگی کاهش خواهیم داد.

وی با اشاره به جداول خاموشی‌های برق، اضافه کرد: از طریق «اپلیکیشن برق من» و پرتال شرکت توزیع برق، برنامه خاموشی‌ها در دسترس است و هر روز صبح حدود ساعت ۷:۳۰ تا ۸ خاموشی‌های کل روز بارگذاری می‌شود.

وی با بیان این‌که از اول خرداد تا پایان شهریورماه مدیریت اضطراری برق ادامه دارد، گفت: همکاران شرکت برق تمام تلاش خود را برای تامین و توزیع برق مطمئن برای همه مشترکان به کار گرفته‌اند.

ارجمندزاده ابراز امیدواری کرد: با بازگشت نیروگاه‌هایی که برای تعمیرات از مدار خارج شده‌اند، مدیریت صحیح مصرف و جابه‌جایی مصارف غیرضروری به ساعت‌های غیرپیک شاهد به حداقل رسیدن خاموشی‌ها در آینده نزدیک باشیم.

وی با بیان این‌که بخشی از خاموشی‌ها در حیطه استان قم نیست، ادامه داد: خاموشی‌ها از طریق شبکه فوق توزیع و انتقال اتفاق می‌افتد و تقریبا تمامی این خاموشی‌ها به‌صورت کلی از طریق دیسپاچینگ ملی است.

وی بیان کرد: امروز با حجم زیادی از مصارف در بخش استخراج رمزارزها مواجه هستیم که درصد بالایی از این فعالیت به‌صورت غیرمجاز و بدون کنترل است.

به گفته مدیر امور فوریت‌های شرکت برق قم، تلاش زیادی با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی برای جمع‌آوری دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارزها صورت گرفته است و این اقدام ادامه داد.

وی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم از بحرانی که اتفاق افتاده عبور کنیم، باید مدیریت مصرف برق در تمامی قسمت‌ها انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با مدیریت مصرف خوب در بخش‌های صنعتی و کشاورزی، هیچ خاموشی را تجربه نکردیم و اگر مشترکان همکاری کنند از این بحرانی که پیش آمده عبور کنیم، مانند تابستان سال گذشته خاموشی نخواهیم داشت.

در حال ‌حاضر بیش از ۵۷۰ هزار مشترک برق در استان قم وجود دارد؛ ۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار