مدیر عامل صندوق اعتباری هنر از تخصیص اعتبار 74 میلیارد تومانی به صندوق اعتباری هنر در بودجه سال 94 خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲ 02 March 2015
غلامرضا خلیل ارجمندی دیشب در حاشیه همایش ملی اقتصاد هنر در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: این صندوق در مدت 10 سال فعالیت خود با اقداماتی نظیر بیمه تامین اجتماعی ، بیمه تکمیلی ، اعطای تسهیلات و اجرای طرح های تکریم و مستمری بگیران از هنرمندان ، نویسندگان و روزنامه نگاران عضو این صندوق حمایت کرده است.
وی افزود: با شروع کار دولت یازدهم به علت بدهی قبلی این صندوق به سازمان تامین اجتماعی ، امکان پذیرش عضو جدید وجود نداشت.
مشاور اقتصادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با بودجه اختصاص یافته ، 60 میلیارد تومان بدهی صندوق اعتباری هنر به سازمان تامین اجتماعی در سال 94 پرداخت می شود.
غلامرضا خلیل ارجمندی همچنین به پالایش اعضا اشاره کرد و گفت: بر اساس لیست موجود در تامین اجتماعی ، 23 هزار نفر عضو این صندوق هستند که با پالایش هویت این افراد مشخص شد بسیاری از آنها هنرمند یا نویسنده و روزنامه نگار نبوده اند.
وی افزود: اطلاعات مربوط به 10 هزار نفر از این اعضا هنوز مشخص نیست.
مدیر عامل صندوق اعتباری هنر گفت: این افراد تا پایان اسفند امسال فرصت دارند با مراجعه به سایت این صندوق نسبت به تکمیل فرم مشخصات خود اقدام کنند ، در غیر این صورت از فهرست بیمه شدگان تامین اجتماعی حذف خواهند شد.
غلامرضا خلیل ارجمندی همچنین گفت: این صندوق در حوزه های اقتصادی بدون پشتوانه منابع مالی دولت فعالیت خود را آغاز کرد.
وی گفت: در این زمینه تفاهم نامه هایی با بانک ها و شرکت های خصوصی منعقد و یک شرکت سرمایه گذاری زیر مجموعه صندوق راه اندازی شد که سود حاصل از فعالیت اقتصادی آن برای کمک به معیشت هنرمندان صرف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار