فاطمه قاسم‌پور، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی که به  دعوت دکتر شیخی به اصفهان سفر کرده بود در نشست با نمایندگان سازمان های مردم نهاد گفت: در مجلس رویکرد و نگاه به گونه ای است که بهترین روش قانون گذاری مشارکتی در نظر گرفته می شود.
کد خبر: ۹۵۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴ 27 March 2021

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هنگامی که با نهادها و دستگاه ها گفتگو مستمر دارید مسئله به خوبی شناخته می شود و سیاستی که گذاشته می شود به واقعیت نزدیک تر خواهد بود.

قاسم پور در مورد برگزاری این نشست توضیح داد: برگزاری چنین جلساتی دارای اهمیت ویژه است چرا که خانواده و زنان از جمله موضوعاتی است که برای ما در مجلس مهم برشمرده می شود.

وی اضافه کرد:با توجه به بیانات رهبری که زن را در متن و مرکز عالم قرار داده است باید این موضوع جز گفتمان های جدی قرار داده شود که زن را در خانواده صرفا مورد ارزیابی و ارزش گذاری قرار ندهیم و در تمام حوزه ها با چارچوب های عفت و شرافت مسئولیت های اجتماعی و خانوادگی را به عهده بگیرد.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته دیگر بحث حمایت های اجتماعی است در شرایطی به سر می بریم که در قالب مجلس و کلان تر رویکرد نظارم به سمت حمایت های اجتماعی در حال حرکت است و بیشترین توجه به این سمت است.

او خاطر نشان کرد: با توجه به شعار سال و مشاغل خرد می توان برنامه هایی را در دستور کار قرار داد تا حرکتی اثرگذار در این راستا صورت گیرد و ار سوی دیگر در حوزه بودجه نیز توجه ویژه به آن شود.

قاسم پور گفت:ضرورت دارد الگوی اقدام جدی در حوزه زنان سرپرست در نظر گرفته شود در این راستا نهادها حمایت می کنند و اگر قرار است اتفاقی درست رخ دهد برنامه عملیاتی جدی تر رخ دهد.

در ادامه او به  مسئله حمایت قانونی از زنان نیز اشاره کرد و عنوان کرد: لایحه تامین امنیت زنان از دولت به مجلس آمده است در مجلس نگاه جدی بر اساس مبانی اصول مبتنی بر گفتمان انقلاب صورت گرفته است تا این لایحه به نتیجه برسد و قانون شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار