مدیر حوزه های علمیه، شهید حاج قاسم سلیمانی را نماد شبکه نوین بین الملل اسلامی خواند و بر تداوم راه و سیره اخلاقی و سیاسی وی توسط جوانان امت اسلام تأکید کرد.
کد خبر: ۹۲۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ 29 December 2020

به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در مراسم بزرگداشت سالگرد شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که در مدرسه علمیه معصومیه قم و به همت جبهه جهانی شباب المقاومه برگزار شد با اشاره به این که این دو شهید والامقام از نمادهای اخلاق، معنویت، شجاعت، بصیرت، آگاهی و خردورزی بودند اظهار کرد: جوانان امت اسلام باید فضیلت‌ها و سیره آن دو شهید عزیز را بشناسند و آن را در عمل به کار گیرند.

وی افزود: پیام آن دو شهید پُرافتخار این بود که شایسته نیست امت اسلام با سرمایه‌های بزرگ خود اسیر دشمنان بویژه دولت ساختگی و پوشالی اسرائیل باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در اختیار داشتن بیش از 50 کشور و همچنین بیش از یک میلیارد نفر جمعیت و البته بهره مندی از ذخایر بی پایان و منابع انسانی و همچنین نقاط استراتژیک و سوق الجیشی به عنوان بخشی از سرمایه‌های جهان اسلام است خاطر نشان کرد: 70 سال است که یک دولت حقیر و پست مانند اسرائیل بر سرزمین‌های اسلامی حکومت می‌کند.

وی اضافه کرد: چرا باید آن قدر ضعیف باشیم که دولت‌های حقیر و وابسته روی کار بیایند و با مقدّرات دنیای اسلام بازی کنند؟

رئیس هیئت امنای جبهه جهانی شباب المقاومه همچنین گفت: گفتمان انقلاب اسلامی این پرسش‌های مهم و بنیادین را در برابر همگان قرار داده است.

وی تصریح کرد: جریان مقاومت با هدایت رهبر معظم انقلاب و با حضور فرماندهانی مانند حاج قاسم در دو دهه اخیر توانست فصل نوینی در عالَم رقم بزند و به همین دلیل است که فرد جائری مانند ترامپ به خود اجازه می‌دهد تا دستور ترور فرماندهان این جریان را صادر کند.

آیت الله اعرافی در عین حال بیان داشت: رقم خوردن این فصل نوین و شکل گیری زنجیره‌ای از آرمان‌های جامع تمدنی بر اساس گفتمان اصیل اسلام بی‌سابقه و غیرقابل باور بود و سبب شد تا یک همگرایی فرامرزی و فرامذهبی به وقوع بپیوندد.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: حوزه به این پدیده که با فرماندهی مقام معظم رهبری به حیات خود ادامه می‌دهد افتخار می‌کند و خود را در خدمت آن می‌داند.

وی تصریح کرد: البته در کنار این جریان بی نظیر، توطئه‌هایی هم از سوی دشمن مانند ساخت و پرداخت بدل‌های دروغین از اسلام مانند جریان داعش شکل گرفت و تلاش کردند تا چهره ناب اسلام و حرکت جذاب انقلاب اسلامی را دگرگون جلوه دهند.

آیت الله اعرافی افزود: افزایش محاصره محور مقاومت و همچنین علنی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از دیگر حربه‌های دشمن در برابر جریان جهانی مقاومت بوده است.

وی تأکید کرد: تردیدی نیست که شهید حاج قاسم سلیمانی نماد این فصل نو و شبکه نوین بین الملل اسلامی است، شبکه ای که موفق به شکست داعش شد.

استاد حوزه‌های علمیه اضافه کرد: این امر برای دشمنان اسلام و دین قابل تحمل نبوده و نیست و از این رو توطئه‌های آنان ادامه دارد.

آیت الله اعرافی در پایان تأکید کرد: دشمنان بدانند که این زنجیره مستحکم، استوارتر از قبل ادامه خواهد یافت و انتقام خون شهدای جریان مقاومت به عنوان یک امر قطعی و حتمی، محقق خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار