سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:
رئیسی گفت: آزمون استخدامی با افزایش حوزه‌های امتحانی و رعایت دستورالعمل‌ها در موعد مقرر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ 19 December 2020

به گزارش تابناک سمنان علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد:امروز خوشحالم که گزارش جلسه ستاد ملی کرونا را ارایه دهم. امروز مانند هفته‌های گذشته جلسه ستاد ملی کرونا با حضور رییس جمهور و همه اعضا برگزار شد. گزارشی در رابطه با روند بیماری در سطح دنیا و کشور ارائه شد. در سطح دنیا، موج بسیار سهمگینی در اروپا و آمریکا آغاز شده و میزان مرگ و میر در آمریکا و اروپا با سرد شدن هوا افزایش یافته است. باید توجه داشت که سرد شدن هوا می تواند عامل مهمی برای خیز جدید بیماری در هر جای دنیا باشد.

با کوچکترین غفلت موج جدید بیماری در فصل زمستان آغاز خواهد شد

رئیسی گفت: در ارتباط با کشورمان خبر‌های خوبی داریم و در ۳۰ استان روند بیماری نزولی است و در مازندران روند نزولی شروع نشده است و این خبر خوبی است، اما روند نزولی بیماری نیاز دارد که از ساده انگاری و عادی انگاری در ارتباط با این بیماری اجتناب کنیم؛ چرا که اگر کوچک‌ترین غفلتی صورت گیرد، قطعا موج جدیدی بیماری در فصل سرما ایجاد خواهد شد.

دورهمی های یلدا و خیز بیماری کرونا در دو هفته بعد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: به همین دلیل در ستاد هم اکیدا توصیه شد که از دورهمی خانوادگی بویژه در شب یلدا پرهیز کنیم. باید توجه کنیم که اگر این دورهمی ادامه یابد، حتما دو هفته بعد بیماری خیز برخواهد داشت و مرگ ناشی از کرونا ۵۰ درصد و میزان بستری ۴۰ کاهش پیدا کرده است.

وی  وضعیت فعلی بیماری کرونا در کشور را مطلوب دانست و گفت: مرگ ومیر‌ها نسبت به یک ماه و نیم گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است و اولین آمار زیر ۲۰۰ تایی را ما دیروز داشتیم که امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد و روزبروز مرگ و میرها کمتر شود. میزان بستری هم بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است و در اکثر استان‌ها روند نزولی طی می‌شود.

رئیسی گفت: ضمن اینکه این روند نزولی بیماری موجب امیدواری است و نتیجه همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌هاست، اکیدا اعلام می‌کنم که به همان دلیلی که بیماری کم شد، اگر آن دلیل برداشته شود، بیماری افزایش می‌یابد؛ یعنی عدم رعایت دستورالعمل‌ها قطعا موجب افزایش بیماری می‌شود. به همین دلیل خواهشم از مردم این است که دستورالعمل‌ها را بسیار جدی بگیرند.

هیچ شهر قرمزی در کشور نداریم

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه هیچ شهر قرمزی در کشور نداریم، گفت: ۲۰۵ شهر نارنجی و ۲۴۳ شهر زرد شده اند و این وضعیت مطلوبی است و امیدواریم شهر‌های نارنجی زرد و شهر‌های زرد سفید شوند.

رئیسی اظهار کرد: چهار شهر نیازمند توجه ویژه است و امروز هم به استانداران روسای دانشگاه‌ها این موضوع اعلام شد که کُردکوی در گلستان، بافت در کرمان، آمل و گلوگاه در مازندران چهار شهری هستند که توجه بسیار ویژه در آنها نیاز داریم  زیرا در آستانه قرمز هستند و اگر دستورالعمل‌ها در آن‌ها رعایت شود می توانند زرد شوند و در غیر این صورت می‌توانند قرمز شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: بحث منع تردد از ساعت ۲۰ در ۲۹ و ۳۰ آذرماه اعمال خواهد شد و از ساعت ۱۸ تمام مشاغل تعطیل هستند بعد از شب یلدا هم مجدد منع تردد شبانه و منع تردد بین شهری و استانی مطابق قانون شهرهای نارنجی ادامه می یابد و متخلفان مشمول جریمه خواهند شد.

رئیسی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی اظهار کرد: ۱۰۰ هزار نفر در آزمون استخدامی جذب مراکز دولتی خواهند شد و با توجه به آرامش نسبی و افزایش حوزه‌ها به ۲۷۰۰ مورد این آزمون برگزار خواهد شد؛ باید توجه داشت که این آزمون ۲ بار به تعویق افتاده بود و در دی ماه و موعد مقرر با رعایت دستورالعمل‌ها و حداقل جمعیت مصوب شد که برگزار شود.

وی اظهار کرد: پیشنهاد بازگشایی مدارس برای کلاس اول و دوم ابتدایی مطرح و پیشنهاد شد که با توجه به مشکلاتی که در آموزش دانش آموزان در این پایه ها وجود دارد، بتوانند در شهرهای زرد و نارنجی سر کلاس حضور یابند که بحث های زیادی شد و این پیشنهاد مخالفان و موافق هایی داشت و مقرر شد این موضوع در قرارگاه مطرح و ۲ هفته آینده برای آن تصمیم گیری شود.

رئیسی گفت: سعی کنیم که در شب‌های زمستان طوری عمل و مراقبت کنیم تا روند نزولی بیماری ادامه داشته باشد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار