بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸ 08 September 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

زمان اجرای دور جدید طرح «خرید سربازی»

سردار موسی کمالی جانشین اداره کل منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: افرادی که از خرید سربازی جا مانده اند احتمالاً از آخر شهریورماه امسال مجدداً برای ثبت نام فرصت خواهند یافت.

خبرگزاری برنا: سردار موسی کمالی، جانشین اداره کل منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: با وجود توضیحاتی که در روزهای گذشته مطرح کرده ام باز هم میگویم در رابطه با خرید خدمت سربازی در کشور تنها یک قانون ساری و جاری است آن هم قانونی است که براساس بودجه سال 94 تصویب و به اجرا درآمده است.

سردار کمالی خاطرنشان کرد: براساس آن قانون تمام کسانی که بیش از 8 سال غیبت داشتند، می‌توانستند برای خرید خدمت سربازی اقدام کنند و در مرحله دوم هم، افرادی که جا مانده‌اند احتمالاً از آخر شهریورماه امسال مجدداً فرصت خواهند یافت.

انتقاد هاشمی از شعارهای دولت احمدی نژاد

خبرگزاری فارس: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار دبیر کل، اعضای هیأت مؤسس، اعضای شورای مرکزی و اعضای هیأت داوری حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، همراهی مردم را خواسته اصلی امام(ره) و یاران ایشان در تمام سال‌های مبارزه دانست و گفت: حتی در آغاز راه که استبداد پهلوی تا لایه‌های زیرین جامعه تأثیر کرده بود، امام(ره) بر تبلیغ اهداف نهضت برای اقناع مردم و همراهی آنان تأکید می‌کردند.

وی افزود: امام راحل در پاسخ به تقاضاهای مکرر بعضی از افراد برای اقدامات مسلحانه در مبارزه و حتی ترور شخص شاه، می‌گفتند که باید مردم آگاه شوند تا بساط حکومت پهلوی را برچینند.  

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ارائه تحلیلی از اوضاع کشورهای دچار حکومت‌های دیکتاتوری، به ساختار مبتنی بر آرای مردم در نظام و قانون اساسی جمهوری اسلامی اشاره کرد و با تأکید بر این نکته که «همه مسؤولیت‌ها، از رهبری گرفته تا شوراهای شهر با رأی مستقیم و غیر مستقیم مردم است»، گفت: در تاریخ معاصر همه مستبدها به تدریج کنار می‌روند و حکومت‌ها در سایه انفجار اطلاعات و آگاهی جامعه به سوی رأی و انتخاب مردم پیش می‌روند.

هاشمی رفسنجانی، افکار عمومی جهانی را مخالف واقعی حکومت‌های دیکتاتوری دانست و گفت: حتی استعمارگران که می‌خواهند کشوری را اشغال کنند، بهانه آنان سقوط حکومت دیکتاتوری است و این نشان می‌دهد که همه جهانیان فهمیده‌اند که استبداد هیچ جایگاهی در بین ملت‌ها ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش، در خصوص آرمان‌خواهی ملت‌ها و به ویژه ملت بزرگ ایران اسلامی، به جلسه اخیر دانشجویان با مقام معظم رهبری و سؤال آنها از ایشان در خصوص آرمان‌خواهی و محافظه‌کاری اشاره کرد و گفت: رهبری به درستی تأکید کردند که واقع‌بینی با آرمان‌خواهی سازگاری دارد و با محافظه کاری ناسازگار است.

هاشمی رفسنجانی، اعتدال را واقعی‌ترین نیاز جوامع و مورد تأکید همه ادیان، به خصوص اسلام خواند و گفت: مردم، مخصوصاً جوانان و زنان و به ویژه تحصیل کرده‌ها آمادگی دارند که برای نهادینه شدن اعتدال در کشور وارد میدان‌ انتخابات شوند و در این برهه وظیفه همه دلسوزان و احزاب و تشکیلات در دایره انقلاب است که با ورود به انتخابات، زمینه‌ی خلق یک حماسه سیاسی دیگر را در اسفندماه فراهم کنند که انتخاباتش بسیار مهم است.

وی نقش حضور زنان را به عنوان نیمی از جمعیت کشور در هر انتخاباتی تأثیرگذار دانست و با اشاره به توضیحات یکی از زنان حاضر در جلسه در خصوص عدم بکارگیری بانوان در مدیریت‌ها، گفت: شرط اول حضور زنان در مدیریت‌ها، تحصیلات آنها بود که الحمدلله زنان ایرانی نشان داده‌اند بسیار با استعدادند و در ادامه تا حدودی به خود زنان بستگی دارد که در هر انتخاباتی، به نامزدهای زنان ذی صلاح رأی دهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خویش به اوضاع اقتصادی کشور اشاره و وجود رکود را برای هر کشوری خطرناک توصیف کرد و با بیان دستاوردهای مثبت استفاده درست از نقدینگی، گفت: ضرر رکود به مراتب از تورم بیشتر است که افزایش بیکاری اولین نتیجه آن است.

هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: انتظار می‌رود دولت به این بخش توجه بیشتری کند.

ایشان رونق تولید را یکی از اهداف تصویب سیاست‌های کلی در مجمع و تأیید رهبری دانست و گفت: دلسوزان جامعه و استادان اقتصاد با همه سلایق سیاسی به کمک دولت بیایند تا مردم ایران را به جایگاهی برسانند که استحقاق آن را دارند.

هاشمی رفسنجانی، اقدامات واقع‌بینانه برای شکستن طلسم رکود تورمی را ضروری خواند و با اشاره به شعارهای عوام فریبانه سال‌های قبل، گفت: مردم علاوه بر آگاهی سیاسی و افزایش اطلاعات آنان از اوضاع دیگر کشورها، آثار رکود و تورم را در زندگی روزمره خویش احساس می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری سوابق فرهنگ و تمدن مردم ایران، گفت: در طول تاریخ ثابت شده که هر وقت مسیر حرکت به سوی سعادت دنیا و آخرت مردم با آگاهی هموار شده، مردم به صحنه می‌آیند و برای حفظ دستاوردهای انقلاب از میان نامزدها، آنان را که به سلایق مردم احترام می‌گذارند، انتخاب می‌کنند.

وی با تشریح شرایط کشور و رشد آگاهی مردم و به خصوص جوانان، بر اهمیت تأسیس تشکیلات منسجم تأکید کرد و گفت: در سال‌های مبارزه به این موضوع رسیده بودیم و حتی رژیم پهلوی هم متوجه شده بود که به طرف تشکیل حزب رستاخیز رفت، اما احزاب ساخته‌ی حاکمیت با احزاب مردمی تفاوت‌های اساسی دارند.

هاشمی رفسنجانی با مرور خاطرات بزرگان مبارزه از جلسات با امام(ره) درباره تشکیل حزب، به ملاحظات امام(ره) برای مخالفت با تشکیل حزب در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب، وقتی موضوع به استحضار ایشان رسید، هم موافقت و هم کمک مالی کردند، که همه‌ی مردم از نقشی که حزب جمهوری اسلامی برای جلوگیری از انحرافی که در جامعه ایجاد شده بود، اطلاع دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این مطلب که «در همه سال‌های پس از پیروزی، همیشه تندروها مانع گسترش تحزّب در کشور بوده‌اند»، گفت: هنوز هم مانع تراشی می‌کنند، اما قانون اساسی و نگاه بزرگان نظام، مخالف این دیدگاه است، لذا ظرفیت بسیار بالایی برای تشکیل و فعالیت احزاب و اجماع سیاسی آنها برای تشکیل جبهه‌ها وجود دارد.

وی برگزاری انتخابات سال 92 و اوضاع دو جناح از لحاظ تعداد نامزدها را بهترین مصداق برای اقدام عقلانی در فعالیت‌های سیاسی، به ویژه در مقطع انتخابات دانست و گفت: اگر احزاب برای اهداف انقلاب و خدمت به مردم تشکیل می‌شوند، باید با ائتلاف، همگرایی و استفاده از ظرفیت‌های هم‌فکران در سایر احزاب، مصالح و منافع دینی و ملی را در فعالیت‌ها در نظر بگیرند تا با انسجام و هم‌اندیشی، خود را بازنده رقابت‌های انتخاباتی ندانند.

در ابتدای این دیدار، علی شکوری راد، دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ضمن ارائه گزارشی از اهداف و برنامه‌های تأسیس این حزب، گفت: احزاب با همه اختلافات سلایق، باید بر اساس اصول انقلاب و قانون اساسی، مسیر حرکت کشور به سوی تعالی را هموار نمایند.

اشرف بروجردی، غلامرضا انصاری و حمیدرضا جلایی‌پور نیز به بیان دیدگاه‌های خود درباره لزوم همکاری نیروهای کارآمد برای تعالی کشور، دغدغه‌های زنان برای خلاء حضور آنها در مدیریت‌ها، نقش زنان در انقلاب و جنگ، ناگفته‌های حضرت‌عالی در تاریخ، حزب، پناهگاهی برای رشد انسان‌ها، یادآوری تجربیات تلخ و شیرین حزب جمهوری، آثار منفی خلاء وجود احزاب قوی، ضرورت استفاده از نیروهای نسل اول و دوم انقلاب، توصیف اوضاع پس از اتفاقات 88، اصلاح ترکیب مجلس، یکی از اهداف حزب و اهمیت انتخابات خبرگان پرداختند.

اظهارنظر محسن رضایی درباره حاج قاسم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه دفاعیه یکی از دانشجویان دکترای دانشگاه امام حسین(ع) درباره سردار سلیمانی گفت: علاقه من به قاسم سلیمانی مثل علاقه‌ای است که من به حسین خرازی و احمد کاظمی داشتم.

خبرگزاری فارس: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه دفاعیه یکی از دانشجویان دکترای دانشگاه امام حسین(ع) در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور نیروهای نظامی ایران در کشورهای عراق و سوریه اظهار داشت: ایران هیچ نیروی نظامی سازمان یافته مثل تیپ و لشگری را در هیچ کشور منطقه ندارد،.

وی افزود: کمک‌های ایران در تقویت ارتش سوریه و عراق عمدتاً کمک‌های مستشاری است، ایران به آموزش و انتقال تجارب و مشورت دادن به ارتش‌های عراق و سوریه کمک می‌کند و از هر نوع دخالت در کشورهای منطقه پرهیز می‌کند.

رضایی در پاسخ به سوال یکی از حضار مبنی بر اینکه فرماندهی آقای قاسم سلیمانی را چگونه می بینید، تصریح کرد: قاسم سلیمانی از فرماندهان موفق دفاع مقدس هستند و از آن زمان تا کنون هم ماموریت‌های خود را به خوبی انجام داده است، فردی با تجربه است و از دوستان صمیمی من هستند علاقه من به ایشان مثل علاقه‌ای است که من به حسین خرازی و احمد کاظمی داشتم.

واکنش شدید حسام نواب‌صفوی به توهین مجری ماهواره

حسام نواب صفوی بازیگر سینما و تلویزیون به توهین یکی از مجریان شبکه‌ ماهواره‌ای فارسی وان، واکنش نشان داد.
خبرگزاری فارس: واکنش شدید حسام نواب‌صفوی به توهین مجری ماهواره

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، حسام نواب صفوی بازیگر کشورمان در صفحه شخصی اینستاگرامش به توهین یکی از مجریان شبکه‌ ماهواره‌ای فارسی وان واکنش نشان داد.

وی در این باره نوشت: خواستم سکوت کنم ولی دیدم اینجا سکوت به منزله خیانت است.

آیا وضع ما طوری شده که یک نفر از دبی از یک شبکه ما را کره خر خطاب کند و ما ساکت بنشینیم؟ کجاست آن غیرت ایرانی که کسی در دنیا جرئت نداشت راجع به ما حرف بزند ؟ حتی دشمنان کشور ما هم اینطور جرئت نداشتند تا به امروز مردم غیور ایران را خر خطاب کنند آیا اسم این شوخیست؟

ما همان ملتی هستیم که سالها جنگیدیم و اجازه تعدی و تجاوز به خاک کشور را ندادیم. اگر مردان سرزمین من اراده کنند تو و امثال تو به خاک خواهند افتاد.

دوستت را صدا زدی و گفتی کره خر و٢٣ نفر برگشتند وا ین آمار بالایی میباشد. کدام ایرانیست که تو را ببینند و جواب تو را ندهد؟

از دادستان محترم کشور تقاضا میکنم با توجه به توهین صریح وی به مردم کشور و شکایتی که توسط مردم طرح خواهد شد و توسط اینجانب تسلیم دستگاه قضایی خواهد شد تقاضای انتقال وی به دادگاه ایران و محاکمه وی را دارم و از مردم با غیرت کشورم میخواهم از هویت خود در فضای مجازی علیه وی اقدام نمایند و این درس عبرتی باشد برای کسی که مردم خود را کره خر خطاب میکند.

عذرخواهی سایپا از مردم

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از مشتریان عذرخواهی کرد.

تابناک گیلان: مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از مشتریان بابت کیفیت پایین محصولات این شرکت عذرخواهی کرد.

جمالی در حاشیه افتتاح مراکز خدمات پس از فروش محصولات جدید شرکت سایپا گفت: در گذشته اکثر محصولات شرکت ما با کیفیت مناسب تحویل مشتریان نشده که من به نوبه خود از مشتریان محترم این شرکت عذرخواهی می کنم.

وی با اشاره به برنامه های جامع سایپا برای ارتقا کیفیت محصولات این شرکت گفت: برنامه های ویژه ای برای ارتقا کیفیت در حوزه تولید و خدمات پس از فروش خودروهای خود داریم.

جمالی همچنین از تولید محصولات با کیفیت در گروه سایپا خبرداد و گفت: تلاش شده تا با تولید محصولات با کیفیت در رنج های مختلف قیمت، مشتریان محترم شرکت را از محصولاتمان راضی کنیم.

وی همچنین به لزوم توجه بیشتر به تولید ملی و به خصوص صنعت خودرو گفت: صنعت خودرو با اشتغال فراوان، حرکت به سمت بومی سازی و افزایش صادرات صنعتی کشور نیازمند توجه بیشتر دولت و مردم است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار