متاسفانه با توجه سهولت در اختیار بودن وسایل رسانه ای و گستردگی شبکه های اجتماعی در زندگی روزمره حقیقی افراد، حجم اخبار غیر موثق، نادرست و شایعه های بی اساس به شدت در حال گسترش است که ناآگاهی در مقابل چنین پیام هایی آسیب های مختلفی را به همراه دارد.
کد خبر: ۸۸۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۲ 20 August 2020

به گزارش تابناک قم، رئیس پلیس فتا استان قم، در گفت و گویی، با تاکید بر اینکه متاسفانه ویروس شایعه در فضای مجازی در حال یکه تازی است، گفت: انتشار اطلاعات کذب و عوام‌فریبی و مشارکت ناآگاهانه در این مسیر از جمله آسیب های موجود در شبکه‌های مجازی است که سبب می‌شود اعتماد مردم نسبت به یکدیگر کمرنگ و تشخیص پیام و محتوای صحیح از نادرست با مشکل روبرو شود.

سرهنگ علی موالی، اظهارداشت: متاسفانه با توجه سهولت در اختیار بودن وسایل رسانه ای و گستردگی شبکه های اجتماعی در زندگی روزمره حقیقی افراد، حجم اخبار غیر موثق، نادرست و شایعه های بی اساس به شدت در حال گسترش است که ناآگاهی در مقابل چنین پیام هایی آسیب های مختلفی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه کاربران نباید هرگونه پیام در فضای مجازی را به راحتی باور و اقدام به اشتراک گذاری آن مطلب کنند، گفت: برخی پیام های کذب با به کار گیری عبارت های زیبا و گاهی هیجان‌زا، احساسات مردمی را نشانه می گیرند و سبب می‌شوند دروغ در جامعه رسوخ پیدا کند و در ظاهرتبدیل به واقعیت شود.

رئیس پلیس فتا استان قم اظهار داشت: انتشار و کپی‌کردن هر پیام کذب یا واقعی در گروه‌های مجازی، به منزله تایید آن پیام توسط انتشاردهندگان آن است و مطابق قانون بایستی پاسخگوی تبعات و عواقب آن باشند.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده و گزارش موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www. cyberpolice.ir بخش مرکز امداد و فوریت های سایبری و یا از طریق شماره تماس 02524217 می توانند با پلیس فتا استان قم در ارتباط باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار