مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام از اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به شهرستان چرداول خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 17 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛  قنبر موسی نژاد در دیدار با امام جمعه و فرماندار چرداول افزود: همراهی و همکاری ارگان ها و نهادهای مختلف با کمیته امداد برای ارائه خدمات مناسب به مردم و خصوصا جامعه هدف قابل تقدیر است و خدمات بزرگی توسط کمیته امداد در شهرستان چرداول در حوزه های اشتغال، مسکن و ارایه تسهیلات قرض الحسنه انجام گرفته است.

وی یادآور شد: در طول یکسال گذشته ۳۴ واحد مسکونی با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و همچنین تعداد ۴۷ واحد مسکونی دیگر با مشارکت سپاه پاسداران برای مددجویان و افراد نیازمند ساخته شده است و ۲۲۴ مورد خدمات مسکن شامل احداث، تعمیر، بازسازی و گازکشی نیز صورت گرفته است.

موسی نژاد اضافه کرد: در ماه رمضان تمامی مددجویان تحت حمایت امداد از بسته های غذایی بهره مند شده اند و تا چند روز آینده نیز بسته های معیشتی به همه خانوارهای تحت پوشش در سراسر استان توزیع می شود.

وی با ذکر اینکه منابع دولتی نهاد در سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است، یادآور شد: با عنایت مقام معظم رهبری و مشارکت خیرین و مردم خدمات امداد دو برابر شده و از محل کمک های خیرین خارج از کشور هشت واحد در شهرستان چرداول ساخته شده است که بیانگر تلاش ها در این شهرستان برای جذب کمک های خیرین و نیکوکاران است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام ادامه داد: توانمند سازی، اشتغال پایدار و استقلال مددجویان و حفظ عزت نفس و شان آن ها از سیاست های اصلی نهاد کمیته امداد است و در راستای توانمند سازی و استقلال معیشتی آن ها در سال جاری ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای شهرستان چرداول پیش بینی شده است.

موسی نژاد ساخت مسکن برای مددجویان را از کارهای بزرگ دانست و گفت: اگر دستگاه های دولتی در چرداول و شهر سرابله در خصوص واگذاری زمین همراهی کنند تمام مدجویانی که فاقد مسکن هستند را خانه دار خواهیم کرد و از فرماندار چرداول درخواست داریم در این خصوص چاره اندیشی کند تا سریعا مراحل ساخت مسکن مددجویان شروع شود.

وی با انتقاد از کاهش و کمرنگ بودن مشارکت مردم در پرداخت زکات، افزود: در استان ایلام فقط ۱۰ درصد مردم زکات پرداخت می کنند که توقع هست مشارکت مردم در این زمینه بیشتر باشد که در آن صورت شاهد رفع فقر و محرومیت زیادی در سطح جامعه خواهیم بود.

وی همچنین از برنج کاران محلی شهرستان چرداول خواستار پرداخت زکات به نهاد کمیته امداد و استفاده خود مردم شهرستان از محل زکات شد.

در ادامه مدیران کل کمیته امداد و تعزیرات حکومتی استان به همراه امام جمعه و فرماندار چرداول از محل مرکز خرید شهر سرابله که دو هفته پیش دچار حریق شده بود بازدید کردند و مدیرکل کمیته امداد استان در اجتماع صاحبان مغازه های خسارت دیده، گفت: با وجود نداشتن مسئولیتی در این حادثه و در جهت کمک به مغازه داران به ۳۴ نفر از حادثه دیدگان هرکدام مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰ کیلومتری ایلام قرار دارد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار