کاهش پرواز هواپیماهای مسافری در فرودگاه ایلام این روزها مشکلات متعددی برای مسافران خطوط هوایی این استان ایجاد و تهیه بلیت سفر هوایی ایلام - تهران - ایلام را حتی برای مسوولان کشوری سخت و گاهی ناممکن کرده است.
کد خبر: ۸۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶ 30 August 2015
به گزارش تابناک ایلام، پروازهای برخی شرکت های هواپیمایی به فرودگاه ایلام چند وقتی است کم شده و این مهم سبب شده تا مردم برای تهیه بلیت با مشکل جدی مواجه شوند.
مدتی است که پروازهای نوبت صبح روزهای شنبه، دوشنبه و سه شنبه به این فرودگاه انجام نمی شود ضمن اینکه شرکت هواپیمایی آسمان نیز پروازهای خود به فرودگاه ایلام را متوقف کرده است.
شرکت هواپیمایی آسمان در گذشته 12 پرواز در هفته به مقصد ایلام از مبدا تهران انجام می داد که اینک این تعداد به هفت پرواز کاهش یافته یعنی روزانه یک پرواز به طور متوسط کم شده است.
این در حالیست که هواپیماهای شرکت ماهان (DA) در فصل گرما امکان پرواز با ظرفیت زیاد را ندارند لذا تعداد مسافرهای این شرکت در هر پرواز از 96 مسافر به 50 نفر کاهش یافته است.
پروازهای کنونی فرودگاه ایلام با توجه به افزایش شمار شرکت های نفتی و گازی فعال و همچنین حضور گسترده اتباع عراقی که قصد سفر به شهرهای مذهبی کشور به ویژه مشهد مقدس و قم را دارند به هیچ پاسخگوی حجم تقاضاها در استان نیست.
یک شهروند ایلامی می گوید: برای خرید بلیت تهران به یکی از دفاتر فروش سطح شهر مراجعه کردم ولی اعلام شد بلیت برای روز 18 شهریور می توانند صادر کنند.
وی گفت: صدور بلیت آن هم برای 10 روز بعد فقط برای کسانی خوب است که قصد دارند در آینده سفر کنند ولی برای کسانی که نیاز فوری به انجام سفر دارند، مناسب نیست و آنها مجبورند تن به مسافرات 10 ساعته با اتوبوس بدهند.
به گفته یک شهروند دیگر، پیشتر وقتی قصد تهیه بلیت هواپیما به مقصد تهران داشتیم حداکثر برای دو روز بعد بلیت می شد پیدا کرد ولی اینک باید از هم اکنون برای دو هفته بعد بلیت بگیریم.
وی می گوید: کاهش شش پرواز در هفته از مجموع پروازهای فرودگاه ایلام مشکلات تهیه بلیت را سخت تر از قبل کرده و موجب شده تا بسیاری از مردم مسافرت های کاری و شخصی خود را یا با خودرو شخصی و یا با اتوبوس انجام دهند که در هر دو صورت علاوه بر خطرات رانندگی، بخاطر طولانی بودن مسیر، مشکلات خاص خود را دارد.
مدیر فرودگاه شهدای ایلام روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل کمبود هواپیما برخی شرکت های هوایی، پروازهای شرکت آسمان به ایلام و بالعکس در هفته شش پرواز کمتر از ماه های قبل شده است.
مجتبی بیاتی افزود: علت این کاهش از سوی شرکت های هوایی، کمبود هواپیما اعلام شد که این امر نارضایتی مردم به خصوص مسافران هوایی را به دنبال داشته است.
وی تاکید کرد: البته مسوولان شرکت فرودگاه های کشور از وضعیت کاهش پروازها در فرودگاه ایلام اطلاع دارند ولی نقص فنی برخی هواپیماهای شرکت های هوایی موجب شده تا پروازهای نوبت صبح روزهای شنبه، دوشنبه و سه شنیه تهران - ایلام فعلا متوقف شود.
مدیریت ارشد استان و نمایندگان مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در این خصوص مذاکراتی با مقام های کشوری انجام داده اند که امیدواریم با تلاش این مجموعه و همکاری شرکت های هواپیمایی بزودی شاهد افزایش شمار پروازهای فرودگاه شهدای ایلام باشیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار