در تذکرات اعضای شورای شهر اصفهان مطرح شد
تابناک: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در یکصدمین جلسه علنی در تذکراتی جداگانه خواستار رعایت مسائل بهداشتی در عرضه کالا در فروشگاه‌های شهرداری اصفهان و همچنین رفع معضل بیکاری جوانان شدند.
کد خبر: ۸۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 24 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، پیش از ظهر امروز یکصدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد که عدنان زادهش عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت سالروز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک با اشاره به زندگی این دانشمند بزرگ در شهر اصفهان گفت: شایسته است شهرداری اصفهان تنها به نام‌گذاری یک خیابان به نام این دانشمند بسنده نکرده و از اندیشه‌های این اسطوره نیز استفاده کند.

وی با اشاره به طرح تحول سلامت تصریح کرد: این طرح خدمات بسیار خوبی را تاکنون ارائه کرده اما باید برای اجرای مراحل بعدی آن تلاش بیشتری شود تا خدای‌ناکرده داشته فعلی از دست نرود؛ متأسفانه در شهر اصفهان اصول اولیه سلامت رعایت نشده و این شایسته مردم این شهر نیست.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با ابراز گلایه‌مندی از نحوه اجرای طرح سلامت در شهرداری اصفهان اظهار داشت: متأسفانه هنوز هم در فروشگاه‌های شهرداری اصفهان کالاهایی عرضه می‌شود که سلامت در آن‌ها رعایت نشده است.

پروژه‌های شهری نباید به شکل سوری افتتاح شوند

علیرضا صادقیان رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در نطق پیش از دستور خود ضمن قدردانی از جامعه پزشکی به دلیل فعالیت‌های شبانه‌روزی در جهت نشاط، سلامتی و امید به زندگی مردم گفت: این عزیزان با وجودی که در برخی از مواقع مورد بی‌مهری واقع می‌شوند اما همچنان جایگاه ویژه‌ای را برای حوزه‌های سلامت، پیشگیری و درمان در نظام جمهوری اسلامی ایران تبیین نموده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی در سطح شهر اصفهان اذعان داشت: مردم انتظار دارند وقتی در گوشه‌ای از شهر کلنگ پروژه‌ای زده می‌شود آن پروژه را باکیفیت بالا و هزینه مناسب در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: بایستی تلاش شود تا شیرینی اجرای پروژه‌ها با طولانی شدن مدت‌زمان اجرای آن‌ها به کام مردم تلخ نشود.

وی در پایان به افتتاح فاز یک خط یک متروی اصفهان اشاره و اظهار کرد: اجرای این طرح عوارض و مشکلات زیادی را برای مردم داشت لذا انتظار می‌رود در افتتاحیه آن استفاده‌های گروهی و سیاسی صورت نگیرد و شاهد افتتاح سوری آن نباشیم.

غلامرضا شیران دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: ما امروز در دوره چهارم شوراها هنوز در نیمه‌راه هستیم لذا برای آنکه مجموعه شورای شهر و مدیریت شهری از این فرصت و امتحان روسفید بیرون بیاید بایستی شیوه‌های اطلاع‌رسانی در همه بخش‌های شهرداری موردبررسی و بازنگری قرار گیرد و پیمانکاران و مشاورین در فضایی عادلانه و آزاد باهم رقابت کنند.

* مراجعات مردم به منظور اشتغال اعضای شورای شهر را به ستوه آورده

علیرضا نصر‌اصفهانی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به معضل بیکاری جوانان اصفهانی، گفت: مراجعات مردم به اعضای شورای شهر به منظور اشتغال بسیار زیاد است و اعضای شورای شهر را به ستوه آورده است.

نورالله صلواتی دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز از وضعیت خودروهای حمل نخاله‌های ساختمانی گلایه کرد و گفت: این خودروها به تنهایی آلاینده و دودزا هستند و موقع حمل نخاله‌ها گرد و غبار ناشی از جابه‌جایی آنها فضا و هوای شهر را آلوده می‌کند.

محمدرضا فلاح از اعضای دیگر شورای اسلامی شهر از وضعیت سد معبر نمایشگاه‌های اتومبیل اظهار نارضایتی کرد و اظهار داشت: سد معبر فقط با چند جعبه میوه نیست بلکه نمایشگاه‌های اتومبیل واقع در خیابان جی که متأسفانه قارچ گونه رشد می‌کنند مشکلات زیادی را برای مردم و عابرین پیاده درست کرده‌اند.

کریم نصر در ادامه این جلسه با اشاره به نزدیک شدن هفته دفاع مقدس تصریح کرد: باید نمادهای سطح شهر را به سمت نمادهای دفاع مقدس و ارزش‌های آن ببرید.

وی همچنین از مدیریت شهری اصفهان خواست تا در طراحی و معماری ایستگاه‌های مترو از ارزش‌ها، اعتقادات، دفاع مقدس و فرهنگ شهروندی استفاده شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار