پیکر پاک شهید امیرسرتیپ دوم محمدرضا رحمانی، خلبان میگ ۲۹ حادثه دیده پایگاه هوایی شهید فکوری، روز شنبه با حضور مردم شهیدپرور و انقلابی تبریز در این شهر تشییع شد.
کد خبر: ۸۰۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ 28 December 2019

به گزارش تابناک تبریز؛آیین تشییع پیکر این شهد والامقام بر دوش همرزمان، دوستان، خانواده و مردم ولایی تبریز از میدان شهدا تا میدان شاعت تشییع و پس از اقامه نماز توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم، به شهرستان ری در استان تهران جهت خاک سپاری منتقل شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در این مراسم ضمن عرض تسلیت این حادثه ناگوار به ارتشیان، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و بازماندگان شهید رحمانی، از وی به عنوان یکی از خلبانان شجاع و با تجربه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نام برد که این نیرو سالها از خدمات و تجارب وی استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم آسمان را جایگاه کسانی دانست که همواره در زندگی خود اوج می گیرند و عاشقانه پرواز می کنند و باید توجه داشت که شایسته ترین مومنان کسانی هستند که پروازشان ابدی است.

وی اظهار داشت: اقتدار و صلابت امروز جمهوری اسلامی در عرصه های نظامی و دفاعی مرهون و مدیون خون پاک شهدایی است که جان خود را برای دفاع از حریم میهن اسلامی فدا کردند تا مردم در امنیت و آسایش زندگی کنند.

امام جمعه تبریز که سابقه ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را در کارنامه خود دارد و قبلا با امیر سرتیپ دوم «محمد رضا رحمانی» دیداری داشته، پشت تریبون رفته و سخنرانی کوتاهی می‌کند.

آل‌هاشم در این مراسم گفت: نیروی هوایی قهرمانان زیادی را تقدیم نظام اسلامی کرده است و روز گذشته نیز یکی دیگر از قهرمانان آسمانی شد، ما شهادت این خلبان قهرمان را به حضور فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای تسلیت عرض می‌کنیم.

امام جمعه تبریز همچنین با ذکر خاطره‌ای به نقل از حجت الاسلام حسینی، روحانی کاروانی که شهید رحمانی با آنها به زیارت حج رفته بود، اضافه کرد: «در این سفر ۴۰ روزه او را فردی متقی، مخلص، با‌شخصیت یافتم و در شب‌های مسجدالحرام ۱۵ بار ختم قرآن کردند، حتی در شبی که مشعرالحرام بودیم و همه در حال استراحت بودند این شهید برای حجاج دعای جوشن کبیر تلاوت می کرد».

 

بر اساس این گزارش، روز چهارشنبه چهارم دی سال جاری یک فروند جنگنده میگ ۲۹ ارتش در حین انجام ماموریت در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد.

در این سانحه به دلیل شرایط بد جوی و با وجود اعزام تیمهای مختلف جستجوگر از تکاوران و یگان‌های هوانیروز ارتش و سپاه، هلال احمر، کوهنوردان محلی و مردم منطقه، شناسایی محل سقوط جنگنده و یافتن اطلاعات از وضعیت خلبان به سختی انجام شد که سرانجام ظهر دیروز، شهادت سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی، خلبان پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز محرز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :