معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: ۸۵ درصد زمین های باقی مانده بوستان ولایت به فضای سبز تبدیل می شود .
کد خبر: ۷۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 16 August 2015
مجتبی عبداللهی درباره سر انجام قسمت های باقی مانده بوستان گفت : قرار است ۸۰ تا ۸۵ درصد این زمین ها به فضای سبز تبدیل شود و ۱۵ درصد آن ابنیه .

وی ادامه  داد : در حال حاضر طراحی فاز۲،۱ و ۳ این زمین ها بر عهده شهرسازی است و اگر طراحی ها نهایی شود برای احداث فضای سبز پیش بینی شده کار به معاونت خدمات شهری محول می شود.

شورا پیگرسرنوشت زمین های باقی مانده  بوستان ولایت

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران هم درگفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بخشی از اراضی جنوبی شهر تهران که نزدیک به ۱۰۵۰ هکتار می‌شود و بوستان ولایت نیز بخشی از آن است، در پهنای S ویژه تعریف شده‌اند، گفت: طرح جامع شهر تهران برای این زمین‌های بزرگ مقیاس، برنامه‌های ویژه‌ای پیش‌بینی کرده و این زمین‌ها در پهنه‌ S ویژه دیده شده‌اند.

وی ادامه داد: برخی از پهنه‌های شهر تهران در جهت ارتقای شهر در مقیاس ملی، منطقه‌ای و جهانی است که این زمین‌ها نیز جزو طرح ارتقای شهر است.



 

بی توجهی به اقتصاد شهر/برای اشتغال جمعیت ۱۰ میلیونی تهران چه کرده ایم 

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات شهر تهران، بی‌توجهی به اقتصاد شهری است، گفت: با رویکردهای خوبی که نهادهای نظارتی به جمعیت‌پذیری شهر تهران داشته‌اند، حساسیت‌های لازم در خصوص تغییر کاربری‌هایی که در جمعیت‌پذیری پایتخت اثر دارد، ایجاد شده اما متاسفانه در کنار این موضوع به اقتصاد شهر توجهی نمی‌کنیم. ما برای کسب و کار این جمعیت ۱۰ میلیونی چه تلاشی کرده‌ایم؟ این پهنه ۱۰۵۰ هکتاری می‌تواند مکان مناسبی برای ایجاد بازارهای جهانی و اشتغال باشد.



۸۰ درصد بودجه شهرداری ناپایدار است

سالاری با بیان اینکه ۸۰ درصد بودجه شهر تهران بودجه غیرپایدار است، اضافه کرد: یکی از راه‌های کسب درآمدهای پایدار، توجه به اقتصاد شهری بوده و پیش‌بینی‌های خوبی در این زمینه شده است.

خبرتازه ای از بوستان ولایت نیست

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آیا اطلاعی از طرح موضوعی بوستان ولایت دارد یا نه؟ توضیح داد:  این طرح بدون تصویب شورای شهر تهران قابلیت اجرایی ندارد و من نیز تاکنون خبری در خصوص تدوین طرح موضوعی بوستان ولایت نداشتم.

سالاری درخصوص ساماندهی بخش های باقی مانده زمین های بوستان ولایت گفت: شورا بارها این موضوع را تذکر داده وپیگیر سر انجام این زمین ها است . 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار