کد خبر: ۷۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰ 15 August 2015

یک متخصص پوست گفت: تزریق بوتاکس باید زیرنظر متخصصان انجام شود.

علی سعادتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: در حال حاضر تب استفاده از بوتاکس برای از بین بردن چروک‌ها در میان افراد شایع شده و شاهد افزایش اقبال عمومی به این موضوع هستیم اما متاسفانه افراد درباره این موضوع اطلاعات کاملی ندارند و حتی نمی‌دانند که نباید در هر مکانی اقدام به انجام این کار کنند.

وی افزود: سم بوتولینوم با نام تجاری «بوتاکس» از نوعی باکتری به‌دست می‌آید که برای فلج موقت عضلات تزریق می‌شود.

این متخصص پوست خاطرنشان کرد: نخستین بار از بوتاکس برای فلج قسمت‌هایی از عضلات صورت استفاده شد که برای درمان لوچی چشم، میگرن‌های مزمن و اختلالات بینایی و گرفتگی‌های عضلات گردن کاربرد داشت.

سعادتی با اشاره به اینکه امروز این سم برای فلج کردن عضلات صورت که کارایی زیادی در صورت ندارد و تنها برای حالت دادن استفاده می‌شود کاربرد دارد، گفت: معمولا به‌مدت سه تا شش ماه این عضلات فلج می‌شوند و سپس به حالت اولیه بر می‌گردند.

وی با تاکید بر اینکه تزریق بوتاکس باید زیرنظر متخصصان انجام شود، یادآور شد: دیده شده که برخی افراد غیرمتخصص اقدام به این کار می‌کنند که عوارضی از جمله افتادگی پلک، افتادگی ابرو، فلج صورت، تورم و کبودی چشم و نامتقارن شدن صورت را به همراه دارد.

این متخصص پوست با اشاره به اینکه متاسفانه مشاهده شده تزریق بوتاکس در آرایشگاه‌ها انجام می‌شود، اضافه کرد: همچنین برخی از مواد موجود در بازار دارای مجوز بهداشت نبوده و باید حتما زیرنظر متخصص پوست صورت گیرد تا فرد دچار عارضه نشوند.

سعادتی با بیان اینکه تزریق بوتاکس به‌صورت صددرصد عمل نمی‌کند، ادامه داد: انجام این کار برای پوست افرادی که تازه در حال چروک شدن است، می‌تواند حالت پیشگیری‌کننده داشته باشد.

وی در پایان گفت: معمولا پنج روز اثر دارو شروع می‌شود و بیشتر در طول دو هفته فرد بیشترین اثر دارو را می‌تواند مشاهده کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار