رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: زنانه شدن فقر در کشور و افزایش زنان سرپرست خانوار زنگ هشدار را برای همه ما به صدا درآورده تا بیشتر مراقب این شرایط باشیم.
کد خبر: ۷۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 14 August 2015
به گزارش خبرگزاری فارس، پرویز فتاح در جریان سفر به استان اردبیل در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوالات آنها اظهار کرد: از یک میلیون و 700 هزار خانوار تحت حمایت این خانوار بیش از 60 درصد آنها را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهد که این هشداری است که فقر زنان در کشورمان روز به روز عمق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا ریشه‌های فقر در کشور با بها دادن به امر اشتغال و کارآفرینی به عنوان یک جهاد مقدس از بین برود، تصریح کرد: تا زمانی که پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی گسترش پیدا نکرده و چتر حمایتی برای همه افراد و خانواده‌های تحت حمایت این نهاد شکل نگرفته، امکان ندارد عنوان فقر از جامعه ما از بین برود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ضرورت ساماندهی و نظارت بر موسسات و مجموعه‌های خیریه را یادآور شد و گفت: خیریه‌ها به عنوان رقیب کمیته امداد محسوب نمی‌شوند بلکه تمام تلاش بر این است تا در یک فضای تعاملی، مثبت و سازنده بتوانیم از همه ظرفیت‌ها برای بهبود شرایط اقتصادی جامعه و اقشار نیازمند استفاده کنیم.

فتاح با بیان اینکه به هیچ عنوان دنبال افزایش آمار مددجویان نیستیم و بر این موضوع نیز هیچ افتخار نمی‌کنیم، افزود: تمام تلاش ما بر این است تا با همکاری خیرین و همچنین ایجاد فرصت‌های اشتغال به همت افراد خیرخواه و نیکوکار بتوانیم مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کنیم که در این باب از بانک‌ها و موسسات مالی انتظار داریم تا کمترین نرخ سود و قرض‌الحسنه در پرداخت تسهیلات برای مشاغل خرد و کوچک جامعه هدف کمیته امداد تلاش جدی به انجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: هیچ کجای دنیا با پنج الی 10 میلیون تومان تسهیلات شغلی ایجاد نمی‌شود اما با نهایت توان جامعه هدف کمیته امداد با این تسهیلات اندک سعی می‌کنند تا مشاغلی مناسب و مطلوب برای افراد متقاضی تعریف کرده و امکان اشتغال سایر افراد را نیز فراهم کنند به طوریکه قطعاً در این زمینه تلاش و جدیت واقعی ما بر این است تا بتوانیم ضعف‌ها، نارسایی‌ها و خلأهای احتمالی را با نگاه واقع‌بینانه برطرف کنیم.

فتاح اضافه کرد: برخورد ما با مقوله فقر متناسب با زمان است و اکنون که فقر پیشرفت کرده دیگر کسی به خاطر نان و آب به کمیته امداد مراجعه نمی‌کند بلکه نیازها تغییر یافته است.

وی با تاکید بر پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی به صورت اجباری ادامه داد: ما به دولت و مجلس اعلام کردیم تا بیمه تأمین اجتماعی اجباری نشود، ما مشتری‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) را همچنان شاهد هستیم که بهتر است کمیته امداد امام خمینی(ره) متناسب با رویکرد جدید اقتصادی خود وضعیت را سامان دهد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار