بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۷۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴ 13 August 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

اعلام شرایط دریافت جایگزین وام ازدواج

در حالی که افزایش وام سه میلیون تومانی ازدواج فعلا بعید به نظر می‌رسد که از این پس زوج‌های جوان می‌توانند به جای دریافت این وام نقدی تا سقف 10 میلیون تومان کالای ایرانی خرید کنند.

خبرگزاری ایسنا: طبق آیین نامه تبصره (26) ماده واحده قانون بودجه سال 1394 کل کشور، زوج‌های مشمول دریافت وام ازدواج می‌توانند به جای دریافت وام به صورت نقدی، از تسهیلات فروش اقساطی استفاده کنند.

بنا بر آیین نامه این تبصره قانونی که توسط بانک مرکزی به بانکها و موسسات اعتباری فعال در سامانه وام ازدواج ابلاغ شده است، تولیدکنندگان و فروشندگان مورد تایید وزارت صنعت معدن و تجارت که عرضه کننده کالاهای بادوام داخلی هستند می‌توانند بر اساس قرارداد متقاضی نسبت به فروش اقساطی کالا اقدام کنند و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی تنها موظف به تضمین پرداخت اقساط به درخواست فروشنده و پس از اخذ تضامین لازم از زوجین هستند.

در این بخشنامه تاکید شده است، بانکها، موسسات اعتباری غیر بانکی و شرکت دولتی پست بانک ضمن تمهید مقدمات لازم به منظور اجرای تکلیف قانونی یاد شده بر اساس مفاد آیین‌نامه اشاره شده، مراتب را به قید تسریع به تمام واحدهای ذی‌ربط ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت کنند.

در آیین نامه این تسهیلات تاکید شده است که درج شرطی مبنی بر اخذ وجه التزام تاخیر تادیه دین به میزان حداکثر نرخ سود عقود مشارکتی به علاوه شش درصد به صورت شرط ضمن عقد در قرارداد الزامی است.

در عین حال که بانک عامل، پرداخت اقساط در سررسید تعیین شده در قرارداد تسهیلات کالایی را ظرف پنج روز کاری پس از سررسید برای فروشنده تضمین خواهد کرد. همچنین نرخ کارمزد این تسهیلات هم توسط فروشنده و هنگام انعقاد قرارداد ایفای تعهدات در سررسید بین بانک عامل و متقاضی پرداخت می‌شود.

واکنش هاشمی ها به اظهارات مقامات قضایی

پیرو برخی انتقادات نسبت به انتشار فیلم خداحافظی آیت الله هاشمی رفسنجانی با فرزند خود، پیش از معرفی به زندان اوین، خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با انتشار بیانیه‌ای نسبت به این انتقادات واکنش نشان داد.

 خبرگزاری ایسنا: پیرو برخی انتقادات نسبت به انتشار فیلم خداحافظی آیت الله هاشمی رفسنجانی با فرزند خود، پیش از معرفی به زندان اوین، خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با انتشار بیانیه‌ای نسبت به این انتقادات واکنش نشان داد.

در بخشی از متن بیانیه 5 بندی خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در واکنش به اظهارات مقامات قضایی آمده است: گرچه درباره این حکم و چگونگی طی مراحل دادرسی و تعیین قاضی و تعیین حکم، سخن بسیار وجود دارد، اما همانگونه که آیت الله هاشمی تصریح کردند بدلیل پرهیز از ایجاد تنش و حاشیه در کشور در آستانه اجرای توافق هسته ای، سکوت اختیار می کنند و خانواده آیت‌الله هاشمی نیز به تاسی از ایشان مهر سکوت بر هزاران نکته و سخن ناگفته درباره این پرونده می‌زند.


اقدام غیر حرفه‌ای یک مجری تلویزیون!/ آقای مجری حداقل اصول حرفه‌ای را رعایت کنید

در حالی که همگان انتظار برنامه ای جذاب و گفت و گویی شنیدنی داشتند، ضیا در اقدامی عجیب و تامل برانگیز به معرفی افراد این خانواده بسنده کرده و از آنها خداحافظی میکند و برنامه را پایان می دهد.

علی ضیابه گزارش گروه فرهنگی میزان، برنامه زنده "امشب"، با اجرای علی ضیا هر شب ساعت 23 به روی آنتن می رود.

در یکی از بخش های این برنامه در شب شهادت امام جعفر صادق (ع)، علی ضیا در اقدامی درخور تحسین از خانواده یکی از شهدای غواص دعوت کرد تا در این برنامه شرکت کنند.

در این برنامه سه برادر و یک خواهر شهید امیر مسعود محمدزاده شرکت می کنند و براساس
 اطلاعات حدود 2 ساعت در پخش منتظر اجرای برنامه می مانند.

بالاخره ساعت 10 دقیقه بامداد نوبت به خانواده شهید محمدزاده می رسد تا مخاطبان از صحبت ها و خاطرات خانواده‌ای که شهیدشان پس از 29 سال به میهن بازگشته استفاده کنند.

علی ضیا مجری برنامه از اعضای خانواده شهید می خواهد خود را معرفی کنند.

در حالی که همگان انتظار برنامه ای جذاب و گفت و گویی شنیدنی داشتند، ضیا در اقدامی عجیب و تامل برانگیز به معرفی افراد این خانواده بسنده کرده و از آنها خداحافظی می‌کند و برنامه را پایان می‌دهد.

اقدامی که با واکنش مخاطبان مواجه شد و انتقادات زیادی را متوجه ضیا کرد، به طوری که این اقدام مجری موجب ناراحتی و انتقاد خانواده شهید از مسئولین برنامه شد و  اعتراض خود را به مسئولین اعلام کردند.

یکی از اعضای خانواده شهید محمدزاده در مصاحبه ای با بیان اینکه مسئولین برنامه مذکور شان شهدا را رعایت نکردند، گفت: "موضوع ناراحتی خانواده ما، شخصی نیست بلکه بحث شهید و شهادت است که چرا باید خانواده شهید را با اصرار به یک برنامه ببرند و از آنها بخواهند که فقط خود را معرفی کنند.

لازم به ذکر است، دعوت از خانواده شهیدی که پیکرش پس از 30 سال طی عملیات تفحص کشف شده اقدامی شایسته است، اما شایسته تر از آن حفظ حرمت شهدا بوده و انتظار می رود افرادی مانند علی ضیا که از پایگاه اجتماعی برخوردار هستند قدرشناسی بیشتری نسبت به شهدا داشته باشند.

گفتنی است،هویت پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده از منطقه پدغربی جزیره مجنون، «امیرمسعود محمدزاده» بعد از گذشت ۳۰ سال از شهادتش طی عملیات تفحص توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده بود شناسایی شد.

شهید امیر مسعود محمد زاده از بسیجیان دسته گردان ۱۵۴ لشگر ۳۲ انصارالحسین (ع) بوده که در عملیات ۲۰ شهریورماه سال ۱۳۶۵ پیکر مطهرش در پد غربی جزیره مجنون باقی ماند، شهید امیر مسعود محمد زاده از جمله ۴۶۶ شهید مفقودالجسد استان همدان بوده که با بازگشت پیکر ۲۷۵ شهید تازه تفحص شده بعد از 30 به وطن بازگشت.

برای مهدی هاشمی در زندان هیچ امتیازی در نظر گرفته نشده است

مشهد - ایرنا - معاون اول قوه قضائیه گفت: هیچ امتیاز ویژه ای برای مهدی هاشمی در زندان در نظر گرفته نشده و وی نمی تواند با مردم ارتباط رسانه ای برقرار کند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی مدیران کل استانی و ستادی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد به خبرنگاران گفت: سازمان زندانها ضوابطی دارد که زندانیان براساس آن می توانند از نامه یا تلفن استفاده کنند.
وی افزود: یکی از اتهامات مهدی هاشمی اختلاس توام با جعل بود که حداکثر مجازات، یعنی 10 سال حبس برای وی در نظر گرفته شد.

معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: اگر مهدی هاشمی مدعی است که در حق وی ظلم شده است، بکار بردن این حرف نیز جرم و مصداق افتراست و مجازاتی که برای وی در نظر گرفته شده براساس همان قانونی است که توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمانی که مسوولیت در دستگاه های متولی داشتند، وضع شده و شورای نگهبان آن را تایید کرده است.

وی افزود: قوه قضاییه مصمم است برخوردش با مجرمین بدون تبعیض و بدون توجه به اینکه وابسته به چه مقامی و خانواده ای هستند یا چه پستی دارند، باشد و اقدامات این دستگاه طی دو سال اخیر برای مبارزه با مفاسد گواهی بر این مدعاست.
وی گفت: قوه قضاییه مبارزه با مفاسد، برخورد بدون تبعیض و طبق قانون را در اولویت قرار داده است و ملاک برای این دستگاه موازین قانونی است و هر آنچه در لسان مردم مطرح می شود بدون اثبات در محکمه قابلیت قضایی ندارد.

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به سووال یکی از خبرنگاران از ساماندهی هزینه های دادرسی خبر داد و افزود: براساس جدولی دراین زمینه حداقل و حداکثر هزینه های دادرسی برای قضات و مجموعه های دست اندرکار بین 200 هزار تا یک میلیون ریال تعیین شده است.
وی بیان کرد: این ساماندهی براساس قوانین موجود تعیین شده و میزان دریافتی قضات یا مجموعه هایی که این هزینه ها را پرداخت یا اخذ می کنند، مشخص شده است.
وی گفت: جدول مربوط به هزینه های دادرسی و همه جزئیات آن به همه استانهای کشور ابلاغ شده و مراجع ذیربط موظف هستند آن را در اختیار مردم و محاکم قضایی قرار دهند.
این مسوول ارشد قضایی در پاسخ به سووالی مربوط به برخورد با ساخت و ساز بی رویه در ارتفاعات اظهار کرد: در این مورد قوانین مشخصی وجود دارد که نشان می دهد تا چه میزان و در چه ارتفاعی می توان پیشروی در ساخت داشت.
وی افزود: متولیان در شهرداریها موظف هستند با افرادی که به صورت غیر مجاز اقدام به ساخت و ساز در ارتفاعات می کنند، برخورد قانونی داشته باشند و اگر متولیان در این زمینه کوتاهی کنند حتما سازمان بازرسی به این مورد رسیدگی خواهد کرد و تذکرات لازم را خواهد داد.
وی اظهار کرد: برای حفظ محیط زیست و طبیعت در وهله نخست باید مردم و سپس دستگاه متولی وارد عمل شود و از ساخت و سازهای بی رویه در ارتفاعات جلوگیری کند.
وی گفت: محاکم قضایی در خدمت دستگاه های اجرایی هستند و هر جا که متولی حفظ طبیعت نتوانست از اختیارات قانونی خود برای تجاوز به حریم طبیعت جلوگیری کند، قوه قضائیه وارد شده و با خلافکار برخورد قانونی خواهد کرد.
معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به سووالی مبنی بر رسیدگی به پرونده شرکت پدیده شاندیز و موسسه میزان نیز گفت: دستگاه های قضایی و غیرقضایی از کسانی که براساس موازین و اصول صحیح اقدام به سرمایه گذاری و کارآفرینی کنند، استقبال و حمایت می کند.
محسنی اژه ای افزود: گاهی افرادی به اسم کارآفرینی و اشتغالزایی بدون استفاده از منابع خود و از جیب مردم پروژه ای را آغاز می کنند که در نهایت به ضرر مردم تمام می شود.
وی بیان کرد: برای رسیدگی به پرونده شرکت پدیده شاندیز ستادی به ریاست استاندار خراسان رضوی و همکاری دستگاه قضایی در این استان تشکیل شده تا به این موضوع رسیدگی شده و از انجام موارد خلاف و متضرر شدن مردم جلوگیری گردد.
وی گفت: پرونده شرکت پدیده فقط جنبه قضایی ندارد بلکه دستگاه های بسیار در آن دخیل هستند که باید موارد نامطلوب این پرونده را حذف یا اصلاح کنند.
وی افزود: ستاد استانی مرتبط با پرونده پدیده باید به سه مورد شامل اصلاح یا حذف فعالیت های خلاف قانون، تداوم فعالیت های قانونی و اصلاح مواردی که می تواند موجب اغوای مردم شود رسیدگی و اقدام کند.
معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: متولیان شرکت پدیده و موسسه میزان نیز نخستین گام را در مرداد ماه امسال برای جلب دوباره اعتماد مردم برداشته اند و اگر بتوانند به تعهدات خود عمل کنند به نفع مردم و کشور خواهد بود.

آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز

به گزارش تابناک گیلان به نقل از ایسنا، بر همین اساس در بازار امروز، سکه تمام عیار 888 هزار و 500 تومان و هر دلار آمریکا 3351 تومان فروخته می‌شود.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز 90 هزار و 754 تومان است. نیم سکه 476 هزار تومان و ربع سکه 265 هزار تومان داد و ستد می‌شود.

مقایسه آمار با روزهای ابتدایی هفته نشان می‌دهد که قیمت طلا، سکه، دلار و یورو نسبت به اوایل هفته جاری با افزایش همراه بوده است.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.4 درصد کاهش، 1103 دلار معامله شد. در ساعات پایانی معاملات روز گذشته نیز هر اونس طلا تا 1119 دلار صعود کرد که بالاترین سطح در سه هفته گذشته بود.

تجاوز به دختر ایرانی در «نائورو»

نائورو بار دیگر قربانگاه یک مهاجر ایرانی شد که قصد اقامت در استرالیا را داشت.

یک دختر ایرانی که مهاجرت ناآگانه را براساس تبلیغات غرب و بهشت نمایی استرالیا انتخاب کرده بود پس از بازداشت در مسیر ورود غیرقانونی به این کشور، به بازداشتگاه نائورو منتقل شد، اما اخیرا مورد هتک حرمت واقع شد.
 
شبکه خبری ای.بی.سی استرالیا روز چهارشنبه با تایید این موضوع اعلام کرد خانواده این دختر 23 ساله ایرانی از دولت فدرال استرالیا نیز انتقاد دارند که به وی اجازه درمان در استرالیا داده نمی شود.

وی که چندی پیش بازداشتگاه نائورو را برای دیدار دوستانش در این جزیره ترک کرده بود در مسیر بازگشت به بازداشتگاه مورد هتک حرمت قرار می گیرد.
 
براساس آمار وزارت مهاجرت استرالیا طی سه ماه بیش از 280 حمله و تجاوز جنسی به کودکان در بازداشتگاه های پناهجویان ثبت شده است.
 
این دختر ایرانی پس از هتک حرمت در نائورو، کشور جزیره ای و 21 کیلومتر مربعی در اقیانوس آرام دچار افسردگی شده و دو بار تلاش کرده است دست به خودکشی بزند. نیروی مرزی استرالیا اعلام کرد از این حادثه آگاه است، اما اثبات آن زمانبر است.
 
یک سخنگوی وزیر مهاجرت استرالیا نیز در بیانیه ای ادعاکرد: از مهاجران در نائورو مراقبت و حمایت های بهداشتی و روانی مناسب می شود و پزشکان حرفه ای توصیه کرده اند این فرد نیازمند انتقال برای دریافت امور پزشکی نیست.
 
کمیته منتخب سنا استرالیا در گزارشی از چند اتهام فساد و ضرب و جرح جسمی و جنسی در بازداشتگاه نائورو پرده برداشته است.
 
سارا هانسون نماینده مجلس سنا از حزب سبزهای استرالیا اعلام کرد که این گزارش مطرح می شود.

پیش از این چند مهاجر ایرانی در بازداشتگاه مانوس مورد ضرب و شتم قرار گرفته و جان خود را از دست داده بودند.
 
براساس آماری که جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا در مالزی اعلام کرد، هم اکنون حدود 300 ایرانی در اردوگاه نائورو بسر می برند و درخواست برخی از آنها برای پناهندگی رد شده است.
 
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی در پاسخ به سوال دیگر  در مورد سیاست این کشور برای بازگشت اجباری پناهجویان ایرانی در استرالیا که منطبق با سیاست های جهانی و ایران نیست، گفت: در حال حاضر حدود هشت هزار پناهجوی ایرانی در استرالیا هستند. حدود 300 نفر در اردوگاه نائورو و حدود 300 نفر در پاپوآ گینه نو بسر می برند که درخواست برخی از آنها برای پناهندگی رد شده است.

وی گفت: استرالیا در مورد این پناهچویان با ایران مذاکراتی انجام داده است تا امکان بازگشت این افراد که واجد شرایط پناهجویی نیستند را بررسی کند.
 
استرالیا در جزایر مانوس و نائورو بازداشتگاه هایی برای جلوگیری از ورود پناهجویان به خاک این کشور تدارک دیده است که در شرایط بسیار بدی اداره شده و واکنش جامعه بین الملل را بدنبال داشته است.
 
استرالیا تلاش دارد این دسته از پناهجویان که درخواست اقامت آن ها رد شده است را به کشورشان بازگرداند و تاکید دارد این افراد باید به اجبار به کشور خود بازگردند، اما ایران این روش کانبرا را رد کرده است.
 
سیاست دولت ایران آزادی عمل اتباع کشورمان برای گزینش محل اقامت است و چنانچه فردی قصد بازگشت داوطلبانه به ایران را داشته باشد مورد پذیرش قرار می گیرد.
 
دولت استرالیا همچنین امیدوار است پناهجویان افغان را به زور به این کشور بازگرداند، اما افغانستان تاکنون با این کار موافقت نکرده است.
 
استرالیا تلاش دارد «عبد» یک افغان را که از راه غیرقانونی وارد این کشور شده بود را از مسیر دبی در امارات متحده عربی به افغانستان برگرداند تا راه برای بازگشت اجباری صدها نفر از دیگر افغان ها هموار شود.
 
براساس گزارش رسانه های استرالیا، دولت افغانستان تاکنون با بازگرداندن مهاجران افغان از کشورهای اروپایی مخالفت کرده و ویزا به نگهبانان استرالیایی همراه مهاجر افغان نیز نداده است.

استرالیا در تلاش است 'نادر صدیقی' یک هزاره افغان را نیز که سال 2010 از راه غیرقانونی و با استفاده از قایق های چوبی خود را به استرالیا رسانده و سه سال در بین جامعه بریزبن زندگی کرد را به کابل بازگرداند.
 
یک گروه از جمله پنج نمایندگان مجلس فدرال استرالیا از 'پیتر داتون' وزیر مهاجرت این کشور خواسته اند در خصوص این مساله تجدیدنظر کند.

شهادت شماری از بسیجیان در درگیری با پژاک

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان از شهادت جمعی از بسیجیان شهرستان کامیاران در درگیری با عوامل ضد انقلاب در این شهرستان خبر داد.
خبرگزاری ایرنا: معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان از شهادت جمعی از بسیجیان شهرستان کامیاران در درگیری با عوامل ضد انقلاب در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابراهیم حسینی روز چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان در سنندج بدون اشاره به تعداد شهدا و یا ارایه جزئیات بیشتر از این عملیات، افزود: پژاک با این اقدام کور، انتقام از دست دادن مقر اصلی خود در مرز را از نیروهای بسیجی گرفت.

وی با بیان اینکه گروهک پژاک اخیرا مقری در شمال غرب کشور داشت و بارها به آنان هشدار داده شد که مقر را در نواری مرزی جمهوری اسلامی ایران تخلیه کنند گفت: اما پژاک به این هشدار توجهی نکرد و امتناع ورزید.

او گفت: در عملیاتی موفقیت آمیز این مقر به تصرف نیروهای خودی درآمد و این عملیات و تصرف مقر برای گروهک پژاک کار سختی بود و ما می دانستیم که در عملیاتی تاکتیکی انتقام این اقدام ما را می گیرند.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه پژاک با از دست دادن مقر خود در شمال غرب کشور و متضرر شدن از این ناحیه به دنبال انتقام بود گفت: شامگاه سه شنبه درگیری سختی در منطقه کامیاران میان نیروهای پژاک و بسیجیان روی داد و تعدادی از همرزمان ما شهید شدند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار