استاندار فارس با اشاره به ذخایر نفت و گاز و مجتمع‌های پتروشیمی فعال و در حال ساخت در این استان گفت: ایجاد یک شهرک صنعتی تخصصی برای صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در این استان ضروری است.
کد خبر: ۷۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸ 12 August 2015
سیدمحمدعلی افشانی پیش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز ملی حمایت از صنایع کوچک با اشاره به ذخایر نفت و گاز و مجتمع‌های پتروشیمی فعال و در حال ساخت در استان فارس اظهار داشت: ایجاد یک شهرک صنعتی تخصصی برای صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در این استان ضروری است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی استان فارس خاطرنشان کرد: جا دارد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران شهرک تخصصی صنایع‌دستی را در شیراز ایجاد کند و استانداری نیز از این اقدام حمایت می‌کند.

افشانی واگذاری اختیارات در سطح وزارتخانه‌ها به مدیران استانی و دستگاه‌های اجرایی را زمینه‌ساز رونق صنعت و تولید دانست و عنوان کرد: در مواردی چون صدور جواز تاسیس شهرک صنعتی نیازی به انجام این فرایند در مرکز نیست و لازم است اختیاراتی از این دست به مدیران استانی واگذار شود زیرا در این صورت فرایندهای تولید و حمایت از صنعت به شکل بهتری در استان‌ها دنبال می‌شود و از سوی دیگر مسئولیت استانداری‌ها در حمایت از تولید بیشتر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همه مشکلات صنعت در استان فارس به کمبود نقدینگی مربوط نیست افزود: برخی واحدهای تولیدی با مشکل مدیریتی روبه‌رو هستند و مدیران آنها تجربه و تخصص کافی در حوزه کسب و کار را ندارند.

استاندار فارس دنیای امروز را صحنه نبرد اقتصادی دانست و گفت: امروز شرایط به گونه‌‌ای نیست که هر کس سهم خود از بازار را به دیگری واگذار کند و هر چه دیرتر وارد بازار و عرصه رقابت شویم دیگر جایی در میدان رقابت نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار