تابناک: فعال فرهنگی در حوزه کشورهای آمریکای لاتین گفت: یک میلیارد مسلمان انقلابی آمریکای لاتین بدنبال رهبری شجاع هستند که در صورت ترکیب با ملت و رهبری مقتدر ایران اسلامی، خطر جدی برای دشمنان اسلام خواهند بود.
کد خبر: ۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲ 24 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «محسن مجتهدزاده» پیش از خطبه های نمازجمعه کاشان گفت: آمریکای لاتین دورافتاده ترین نقطه جهان از ایران است، اما امروز نتیجه حضور جمهوری اسلامی ایران در این منطقه عجیب است.

نویسنده کتاب «مسیحیت در آمریکای لاتین» افزود: ساکنین این منطقه را در چند قرن گذشته 80 میلیون سرخ پوستی تشکیل می دادند که پس از ورود مسیحیت و تبلیغ آن با شمشیر به 12 میلیون نفر کاهش یافتند.

بگفته وی پس از ورود مسیحیت به این منطقه در طی سه قرن، سه میلیون روحانی مسیحی به این منطقه اعزام و تعدادی کلیسا برپا شد و مسیحیان اسپانیا در این منطقه برای گسترش دین خود جنایات و آدم کشی های زیادی انجام داده و تمام منابع و کتاب های سرخ پوستی را به آتش کشیدند.

این کارشناس تاکید کرد: پس از کاهش قدرت اسپانیا و استقلال برخی از رهبران کشورهای آمریکای لاتین، استعمار انگلیس در این منطقه افزایش یافت، اما امروز نزدیک به یک میلیارد نفر بیزار از کلسیا، انگلستان و آمریکا در امریکای لاتین حضور دارند.

مجتهدزاده با اشاره به عدم توفیق رهبران مستقل برخی از این کشورها از جمله «فیدل کاسترو» در بسط انقلاب خود به خارج از کشورهایشان تصریح کرد: عدم توان رهبران و بیزاری مردم از مسیحیت، عطش آنان برای یافتن دینی مملو از عدالت و رهبری شجاع را شدت داده است.

وی با بیان اینکه مردم آمریکای لاتین محو حکومت و انقلاب ایران و نحوه اداره این کشور هستند، خاطرنشان کرد: سردمداران آمریکا با هراس از این مساله و با حضور نظامی، آدم کشی و ترور توسط جمعیت دیوانه ای چون داعش و فیلم های هالیوودی می خواهند ترس ایجاد کنند، اما دیگر این اقدامات جواب نمی دهد.

وی همچنین با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا این امر را باب جدیدی در گسترش ارتباط جوانان دنیا با ارزش های ایران دانست و گفت: نگاه همه دنیا به ایران و رهبر ماست و جمهوری اسلامی در حال تبدیل شدن به تمدنی مورد توجه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار