مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرماندهی انتظامی استان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.
کد خبر: ۷۱۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱ 24 February 2019

 کامران اصغری در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: این تفاهم‌نامه به همت مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با هدف ضرورت توجه به امنیت پایدار و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان تدوین و منعقد شد.

وی اظهار کرد: امنیت پایدار فرآیندی است که از تعامل و مشارکت سازنده همه سازمان‌ها، اقشار و گروه‌های اجتماعی حاصل می‌شود و این مهم از طریق انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی مطلوب با مشارکت همه دستگاه‌ها اجرایی و حضور همیشگی نیروی‌های انتظامی استان محقق می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق استمرار ارتباط سازمان یافته بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرماندهی انتظامی مازندران به منظور برطرف نمودن نیازهای متقابل جامعه کار و تولید و همچنین به منظور توان خود کنترلی و تحکیم نهاد خانواده است.

این مسئول با اشاره به موضوعات مهم در این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: براساس این تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، بررسی پدیده‌های اجتماعی در حوزه تولید، اشتغال، آموزش کارآفرینی، بیکاری و بزه، آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از اعتیاد، آسیب‌های نوپدید(فضای مجازی)، مهارت‌های زندگی و ... انجام می‌شود.

اصغری با اشاره به وظایف اداره کل کار طبق این تفاهم‌نامه، تصریح کرد: اجرای پژوهش‌های زمینه‌یابی علل بیکاری و پیامدهای آن، هماهنگی جهت حضور مستمر تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و... در کارگاه‌های آموزشی، آموزش کارآفرینی به سربازان، کارکنان و خانواده نیروی انتظامی، شناسایی آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی و ارائه آموزش های لازم در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی از وظایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبق این تفاهم‌نامه است.

وی ادامه داد: برای اولین بار با کمک ویژه حوزه اجتماعی اداره کل، استان مازندران موفق به کسب رتبه برتر در طرح کاج ، بحث شیوع شناسی اعتیاد در جامعه کار و تولید شد و همچنین برای نخستین‌بار یکی از خانه‌های بهداشت کارگری در شهرستان آمل رتبه برتر کشور را کسب کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران در پایان گفت: مسؤولان ناجا در استان به صورت شبانه روز پیگیر مسائل مرتبط با کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد امنیت پایدار در استان هستند که این مهم برای مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جامعه کارگری، کارفرمایی و کارآفرینان استان ارزشمند است.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار