کد خبر: ۶۴۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵ 26 August 2018

تابناک / فیروز کریمی برای سومین بار از فوتبال تبریز اخراج شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، روز گذشته هیات مدیره باشگاه ماشین‌‌سازی تبریز تصمیم به قطع همکاری با فیروز کریمی سرمربی این تیم گرفت.

نتایج ضعیف ماشین‌سازی در شروع لیگ یکی از دلایل این برکناری بود به طوری که‌ سبزپوشان در 5 بازی هنوز موفق به کسب پیروزی نشده و با 4 امتیاز در رده سیزدهم جدول رده بندی قرار دارند.

این برای سومین بار است که فیروز کریمی از فوتبال تبریز اخراج می‌شود.

تراکتورسازی تبریز سال 1377‌:

فیروز کریمی در سال 77 به عنوان سرمربی تیم تراکتورسازی معرفی شد. تراکتورسازی در آن سال‌ها به عنوان تیمی بازیکن‌ساز در فوتبال کشور مطرح بوده و هر سال چند بازیکن را به سطح فوتبال ایران معرفی می‌کرد.

فیروز کریمی بر خلاف رویه باشگاه که بیشتر توجه به بازیکنان پایه خود بود، تا جایی که قانون وقت اجازه می‌داد بازیکن غیر بومی برای تیم تراکتورسازی جذب کرد که یکی از این بازیکنان داماد خود مهدی تارتار و سرمربی فعلی تیم پارس‌جنوبی جم بود.

با این وجود تراکتورسازی با مدل جدید خود و با هدایت فیروز کریمی نتایج خوبی را کسب نکرده و در خطر سقوط قرار داشت که در میانه‌های فصل فیروز کریمی از هدایت این تیم برکنار شده و ستار نوبری به عنوان جانشین وی معرفی شد.

تعدادی از پیشکسوتان تیم تراکتورسازی معتقد بودند که سیاست فیروز کریمی در آن سال سبب سوختن ریشه‌های بازیکن‌پروری تراکتورسازی شده که در نهایت در سال‌های بعدی منجر به سقوط تیم تراکتورسازی به رده پایین‌تر شد.

گسترش‌فولاد سال 1389

فیروز کریمی به عنوان سرمربی تیم گسترش‌فولاد فقط پنج هفته در لیگ دسته یک دوام آورده و در نهایت برکنار شد. 2 شکست در لیگ آزادگان مقابل ایران‌جوان بوشهر و شیرین فراز کرمانشاه و حذف از جام حذفی علت این برکناری بود.

این در حالی بود که گسترش‌فولاد سال قبل به دیدار فینال جام حذفی کشور صعود کرده بود.‌

گسترش‌فولاد سال 1396

بعد از هفته هشتم لیگ برتر در فصل گذشته و شکست تیم گسترش‌فولاد برابر تراکتورسازی، لوکا بوناچیچ از هدایت این تیم برکنار و فیروز کریمی جانشین وی شد.

تا نیم فصل تیم گسترش‌فولاد نتایج بسیار خوبی را با فیروز کریمی گرفته و نه تنها از انتهای جدول رهایی یافت، بلکه با جهش فوق‌العاده در بین 6 تیم اول جدول نیز قرار گرفت.

روند نتایج خوب گسترش‌فولاد در بازی‌های خارج از خانه ادامه داشت و در جدول بازی‌های خارج از خانه در رده دوم قرار داشتند، اما آبی‌های تبریز از شروع نیم فصل دوم در تبریز کارشان به بن بست خورده و در برابر مهمانان خود از کسب پیروزی بازماندند.

در نهایت تیم گسترش‌فولاد با قرار گرفتن در رده نهم جدول به کار خود خاتمه بخشید که عملکرد متوسطی برای این تیم محسوب می‌شد.

با تغییر نام تیم گسترش‌فولاد به ماشین‌سازی تبریز، فیروز کریمی هدایت تیم سبزپوشان تبریزی را در اختیار داشت.

ماشین‌سازی در 4 هفته اول مسابقات خود به 4 تساوی یک بر یک برابر تیم‌های استقلال خوزستان، صنعت نفت آبادان، سپیدرود رشت و پیکان تهران دست یافت. در هفته پنجم ماشین‌سازی در تبریز برابر ذوب‌آهن اصفهان با نتیجه 2 بر مغلوب شد.

بعد از این شکست هیات مدیره باشگاه ماشین‌سازی فیروز کریمی را از هدایت این تیم برکنار کردند.

بدین ترتیب این مربی که در سال 70 با پیروزی 4 بر صفر پاس تهران مقابل تراکتورسازی تبریز، اولین قهرمانی لیگ آزادگان را جشن گرفته بود، در 3 دوره حضورش در فوتبال تبریز به ترتیب از تیم‌های تراکتورسازی، گسترش‌فولاد و ماشین‌سازی کنار گذاشته شد تا کارنامه مربیگری وی در تبریز بسته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار