در سال جاری؛
قائم مقام معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد اظهار داشت: در سال جاري غربالگري سه سرطان شايع در کشور در دستور کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴ 13 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی و به نقل از  وب دا، دکتر فرهمند خاطر نشان کرد: بر اساس اين برنامه که در سال جاري اجرايي مي‌شود سه سرطان رحم، روده بزرگ و سينه زير پوشش برنامه‌هاي غربالگري قرار مي گيرند.

وي اجراي برنامه هاي غربالگري ديابت و فشار خون را از ديگر برنامه ها در راستاي شناسايي و پيشگيري از بيماري هاي مزمن عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس اين طرح که قالب برنامه تحول نظام سلامت اجرا مي شود افراد بالاي 30 سال زير پوشش قرار مي گيرند.

قائم مقام معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد پيشگيري از بروز بيماري هايي  همچون قلبي و عروقي، نارسايي کليوي و سکته هاي قلبي و مغزي را از اهداف اين برنامه عنوان کرد و  افزود: هم اکنون برنامه غربالگري در مناطق حاشيه شهر مشهد در حال اجراست و 450 هزار نفر از ساکنان بالاي 30 سال اين مناطق زير پوشش قرار مي گيرند.

دکتر فرهمند همچنين از اجراي برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در شهر مشهد خبر داد و گفت : در راستاي اجراي اين برنامه سرشماري از مردم مشهد از نيمه مرداد آغاز خواهد شد و در اين سرشماري اطلاعات جمعيتي، وضعيت سلامت و بيمه و استفاده از بهداشت در نظر است و لحاظ مي شود.

وي گفت: سرشماري مراكز و كلينيك ها همزمان نيز انجام مي شود و عطاري ها ساماندهي مي‌شوند، تا زير ساختها در جهت مراقبت هاي سلامت خانواده ها انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار