نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه سهم هرمزگان نباید در استفاده از بکارگیری نیروی بومی ماندگار نادیده گرفته شده است، گفت: باید ریسک تولید در هرمزگان را کاهش دهیم.
کد خبر: ۵۹۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 28 April 2018

به گزارش تابناک : حسین هاشمی تختی در دومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال که با حضور کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس،نورالله زاده مدیرعامل صندوق کار آفرینی کشور،استاندار و مسئولان مربوطه برگزار شد گفت :هرمزگان پایتخت اقتصادی کشور است و نباید سهم هرمزگان در بکارگیری نیروهای بومی ماندگار نادیده و در حق مردم هرمزگان ظلم شود.
وی ضمن تشکر از استاندار بخاطر تلاش در خصوص اشتغال و تولید در استان و پیگیری های ویژه وی برای ایجاد تحول در این حوزه، اظهار داشت:با وجود اینکه همه در تلاش هستند و تولید و اشتغال نیز رو به پیشرفت است اما گاهی بعضی از این طرح ها که تقریبا به مرحله اجرا رسیده راکد مانده است.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس ادامه داد: خیلی از این طرح ها در حوزه کشاورزی مانند گلخانه سرخون و یا گاوداری در منطقه قلعه قاضی و در حوزه گردشگری پارک آبی که تقریبا به مرحله اجرا رسیده متاسفانه در نیمه راه ،راکد مانده که باید دلیل رها شدن و متوقف شدن این طرح ها را بفهمیم و برای آنها چاره اندیشی کنیم.
این مقام مسئول بیان داشت : باید کسانی که طرح هایی برای ایجاد توسعه و اشتغال دارند قبل از مرحله اجرا و دریافت تسهیلات،بصورت کارشناسی مورد بررسی قرار بگیرند تا با ضرر و زیان در نیمه راه متوقف نشوند.
هاشمی تختی یکی از دغدغه های مهم را در حوزه کشاورزی ،اقتصاد ناپایدار این حوزه عنوان کرد: کشاورزان ما زمین گیر شده اند و مشکلات فراوانی را دارند.یا سرما محصولات آنها را خراب می کند یا قیمت تمام شده آنها به تولید و هزینه هایی که شده همخوانی ندارند و ضرر می کنند و هنوز نتوانسته ایم به چشم انداز مطلوبی در این بخش دست پیدا کنیم و ریسک این حوزه همچنان بالاست.
وی به حوزه شیلات و صیادی نیز اشاره کرد و بیان داشت : شیلات به صیادان کوچک ما ،مجوز برای صیادی نمی دهد که متاسفانه باعث ایجاد مشکلاتی شده و این صیادان برای امرار معاش خود غیر قانونی صید می کنند که باعث درگیری با نیروی انتظامی می شود،چرا باید کشتی های چینی صید غیر مجاز انجام دهند هر چند شیلات این را تکذیب کرده ولی صیادان ما شاهد این موضوع هستند که باید پیگیری شود تا حقیقت معلوم، و چاره اندیشی شود.

 

 

 

منبع : مهر 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار