رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت : گزارش دو تحقیق جامع در باره قوچ مغانی در مجلات (Animal Reproduction Science) و (Small Ruminant Research) بعنوان معتبر ترین مجلات علوم دامی جهان منتشر شده است.
کد خبر: ۵۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 07 July 2015
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، عدیل سروی افزود: این تحقیقات دو طرح تخصصی تحقیقاتی با عناوین ' اثرات استفاده از روغن ماهی در تغذیه گوسفند مغانی بر روی باروری قوچ و میش' و ' اثرات استفاده از دکوزاهگزانوئیک آسید (DHA) و رقیق کننده انجماد اسپرم قوچ به منظور افزایش پتانسیل تولید مثلی و حفظ ذخایر ژنتیکی' می باشد که

در مرکز اصلاح نژاد گوسفند مغانی جعفرآباد اجرا شده است.

این طرح های تحقیقاتی که در اجرای آن اساتید دانشگاههای شیراز ، کردستان ،گیلان و محقق اردبیلی مشارکت کرده اند نتایج بسیار خوبی داشته و گزارش آن مشترکاً با نام وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل چاپ شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، سروی اظهار کرد: استان اردبیل در صنعت دامپروری از قطب های دامپروری کشور محسوب می شود.

به گفته وی ، با نگاه اجمالی به ویژگی های طبیعی آن بخوبی در می یابیم که در زیر بخش دام و طیور توانایی لازم در تامین مواد پروتئینی و پاسخ گوئی به مسائلی همچون اشتغال ، رفاه اقتصادی و اجتماعی و نهایتاً رشد اقتصادی مهیا است.

وی با اشاره به نقش تاثیر گذار دانش و علوم امروزی بویژه در تولیدات کشاورزی که محور تامین نیاز غذایی انسانهاست افزود: تمامی بخش های کشاورزی از ظرفیت های لازم برای ارتقاء بهره وری برخوردار بوده و با استفاده از علوم و فنون کاربردی می توان به تولیدات حداکثری بویژه در صنعت دامداری و دامپروری دسترسی پیدا کرد و بدین جهت امروزه توسعه صنعت دامپروری بر پایه اقتصاد دانش بنیان استوار می باشد که در این عرصه تحقیقات بنیادی و کاربردی نقش اصلی را در افزایش بهره وری و اقتصاد مقاومتی ایفا می نماید.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار