تابناک: رئیس حوزه علمیه امام صادق (ع) سمیرم گفت: همزمان با دیگر حوزه علمیه ها، این حوزه نیز برای سال تحصیلی جدید طلبه می پذیرد.
کد خبر: ۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲ 17 February 2015
به گزارش تابناک، جت الاسلام والمسلمین اکبر سعادت روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حوزه علمیه یکی از قطب های مهم فرهنگی و مذهبی هر شهر است و برای پویایی شهر می بایست به این سنگر مستحکم اسلام توجه ویژه ای داشت.

وی با اشاره به اینکه استقبال بومی ها از حوزه علمیه سمیرم ضعیف است، افزود: بیش از 90 درصد طلبه های این حوزه غیر بومی هستند.

رئیس حوزه علمیه سمیرم تصریح کرد: حضور روحانی بومی در مساجد، مدارس و محله های مختلف شهرستان سمیرم می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کند که تحقق این امر و رهایی از مشکلات فرهنگی نیازمند توجه خانواده ها برای تشویق فرزندانشان برای تحصیل در حوزه است.

وی خاطر نشان کرد: نبود روحانی بومی در بسیاری از مراسم فرهنگی و مذهبی و همچنین در مناسبت های مختلف مانند ماه محرم، صفر و رمضان زنگ خطر را در شهرستان سمیرم به صدا در آورده و حوزه علمیه با تعامل و همکاری مسئولان و خانواده ها می تواند گامی بلند در جهت حل این مشکل بردارد.

حجت الاسلام سعادت افزود: هم اکنون پایه یکم تا ششم در حوزه علمیه امام صادق (ع) سمیرم فعال و دارای کیفیتی بالاست که گواه این ادعا کسب مقام های استانی این حوزه است.

وی افزود: طلبه های این حوزه از ممتازان استانی هستند و پس از فارغ التحصیلی، در حوزه های برتر همچون قم و اصفهان مشغول به تحصیل می شوند که توان بالای اساتید حوزه را مشخص می کند.

رئیس حوزه علمیه امام صادق (ع) با اشاره به اینکه جذب طلبه امسال بصورت کشوری است افزود: امیدواریم فرزندان این شهرستان از این فرصت نهایت استفاده را انجام دهند تا بتوانند در پیشرفت و اعتلای شهر خود سهیم شوند.

وی افزود: متقاضیان ثبت نام می توانند از ساعت 8 صبح تا 14 با مراجعه به حوزه علمیه امام صادق (ع) یا تماس تلفنی با شماره 53662590 برای کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنند.

شهرستان سمیرم با افزون بر 100هزار جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار