صید محمد قاسمی در گفتگو با تابناک:
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آباد غرب گفت: ۵۴۰ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان طی ۱۰۰ روز اخیر صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۴۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 01 January 2018

دکتر صیدمحمد قاسمی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:در حوزه مبارزه با بیماری های دام واکسیناسیون عمومی تب برفکی 35 هزار و 278 راس دام سبک در 30 واحد انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد:واکسیناسیون آنتروتوکسمی مناطق زلزله زده 280 راس در یک واحد و واکسیناسیون تب برفکی 2 هزار و 355 راس دام سنگین در سطح 59 واحد روستایی نیز انجام گرفته و روستاهای شهرستان در امر خسارت زلزله به صورت روزانه پایش شده اند.

این مقام مسئول بازرسی واحدهای فروش فرآورده های خام دامی و کارخانه های شیر و کارخانه های خوراک دام و... را از اقدامات انجام شده در خصوص نظارت های سطح شهر عنوان کرد و گفت: 540 مورد بازدید در این زمینه صورت گرفته که 69 کیلوگرم گوشت قرمز و 108 کیلوگرم گوشت مرغ غیربهداشتی ضبط و امحاء گردید.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آباد غرب از ضبط و امحاء 8 تن خوراک دام آلوده به قارچ در این شهرستان در مدت مذکور خبر داد و بیان داشت: در حوزه طیور نیز مجوز جوجه ریزی 25 واحد مرغداری صادر گردیده است.

دکتر قاسمی تعداد قطعات جوجه ریزی شده در این واحدها را 509 هزار قطعه اعلام کرد و ادامه داد: در حوزه آموزش و ترویج دامداران نیز 79 مورد کلاس آموزشی برگزار شده که 2 هزار و 209 نفر در این کلاسها شرکت کرده اند.

وی ارائه آموزش چهره به چهره به 236 نفر از دامداران در 57 واحد را از دیگر اقدامات این شبکه برشمرد و تصریح کرد: در زمینه کشتار طیور نیز تعداد 595 هزار و 572 قطعه مرغ بازرسی شده و 8 هزار و 829 قطعه مرغ نیز ضبط گرید.

به گفته این مقام مسئول، تعداد کل دام بازرسی شده توسط ناظر بهداشتی شبکه یک هزار و 978 راس شامل یک هزار و 707 راس دام سبک و 271 راس دام سنگین بوده و تعداد لاشه کامل ضبط شده 16 راس و اصلاح موضعی 77 کیلوگرم می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار