در جلسه کمیسیون قاچاق کالا مطرح شد:
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: ۸۰ درصد کالاهایی که با سلامتی مردم در این استان ارتباط دارد به ویژه لوازم آرایشی و بهداشتی به صورت قاچاق وارد استان و عرضه می شود.
کد خبر: ۵۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ 29 June 2015
محمد ابراهیم افشاری در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که با حضور استاندار برگزار شد بیان کرد: ورود کالاهای قاچاق تنها به کالاهای آرایشی و بهداشتی ختم نشده بلکه قریب به ۹۰ درصد گوشی‌های تلفن همراه و موجود در بازار نیز به صورت قاچاق وارد و خرید و فروش می شود.

وی عرضه مکمل های دارویی در باشگاه های ورزشی مشهد را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و افزود: برای مقابله با این موضوع نسبت به شناسایی این باشگاه ها و برخورد جدی با آنها اقدام شده است.

وی همچنین با اشاره به قاچاق و عرضه لباس های دست دوم نیز گفت: در سال گذشته به منظور مقابله با واحد های عرضه لباس دست دوم ۷۰ واحد شناسایی و تعطیل شد.

مبارزه با قاچاق منجر به حمایت از تولید داخلی می شود

استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه با بیان اینکه مبارزه جدی با قاچاق کالا زمنیه حمایت از تولید کننده داخلی را فراهم می کند بیان کرد: تنها برخورد سلبی راه حل حمایت از تولید کنندگان نیست بلکه باید متناسب با نیاز و ذائقه بازار باید به تولید بیشتر اقدام کرد.

علیرضا رشیدیان در این رابطه بیان کرد: تمام اقداماتی که در حوزه سلبی مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام می شود بسیار مهم و در جهت حمایت از اقتصاد داخلی است اما از آن طرف اگر اقدامات ایجابی در حوزه تولید و فرهنگ سازی مصرف متناسب با نیاز صورت نگیرد فایده ای نخواهد داشت.

وی افزود: در بازار باید بر اساس ذائقه و نیاز جامعه به ویژه در حوزه پوشاک و جوانان برنامه ریزی و کالا تولید کرد.

وی با بیان اینکه تفاوت قیمت جنس قاچاق با تولیدات داخلی انگیزه قاچاق کالا را افزایش می دهد بیان کرد: این موضوع در خصوص سوخت قاچاق بسیار مصداق داشت و لذا به دلیل ارزانی سوخت در این طرف مرز و قیمت بالا در کشور افغانستان لذا شاهد قاچاق سوخت از مرز ها بودیم.

وی ادامه داد: این تفاوت قیمت موجب شده بود تا تبعات بسیاری از جمله تبعات امنیتی برای استان و کشور حادث شود که با بکارگیری صادرات سوخت به صورت قانونی این مشکل مدیریت شد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: سال گذشته از خراسان رضوی ۱۱ میلیون لیتر سوخت به طور قانونی به افغانستان صادر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار