در دیدار هیات اعزامی از دانشگاه مانیپال هند با نمایندگان دانشگاه‌های شیراز زمینه‌های همکاری علمی دو جانبه بررسی شد.
کد خبر: ۵۴۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 21 December 2017
در این نشست نمایندگانی از دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی و به معرفی توان علمی-پژوهشی واحد دانشگاهی خود پرداختند.

محمدرضا خلیلی رایزن علمی ایران در شبه قاره هند با بیان اینکه دانشگاه مانیپال یکی از معتبرترین دانشگاه‌های هند محسوب می‌شود، اظهار کرد: این دانشگاه تجربیات موفقی در زمینه بین المللی سازی دانشگاه و توجه به آموزش‌های مهارتی داشته است.

وی اضافه کرد: دانشگاه مانیپال ۲۵۰ هزار دانشجو دارد که ۴۰ درصد آن‌ها از ۸۹ کشور جهان هستند.

وینود ویشواناتان نماینده دانشگاه مانیپال هند تصریح کرد: این دانشگاه ۳ شعبه در هند و ۵ شعبه در خارج از این کشور دارد و فعالیت خود را بر ارائه خدمات دیجیتال، الکترونیکی و آموزش‌های مجازی متمرکز کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شیراز دارای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بسیار پیشرفته‌ای است، در این نشست به بررسی زمینه همکاری و تبادل تجربیات دوجانبه پرداختیم.

محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نیز گفت: تعامل دانشگاه‌های شیراز با مراکز علمی بین المللی مانند دانشگاه مانیپال زمینه تحول در نظام آموزشی و تبدیل خدمات علمی به ثروت را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه مانیپال هند از ۵۰ سال پیش در رشته‌های علوم پزشکی و مهندسی دانشجویان بسیاری از سراسر جهان جذب کرده است، افزود: فعالیت‌های علمی این دانشگاه می‌تواند الگوی مناسبی برای دانشگا‌های شیراز در جذب بیش از پیش دانشجویان بین‌المللی از کشور‌های همسایه باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار