مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از جامعه بین‌المللی خواست برای آوردن کره شمالی به پای میز مذاکره، نهایت فشار را به پیونگ‌یانگ وارد کند.
کد خبر: ۵۳۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ 02 December 2017
به گزارش تابناک : فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تلفنی با وزیر امور خارجه کره جنوبی درباره اوضاع شبه‌جزیره کره پس از تازه‌ترین پرتاب موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی در بیست و هشتم نوامبر گفتگو کرد.

موگرینی در گفتگوی تلفنی با خانم کانگ کیونگ وا بر لزوم وحدت بین‌المللی برای برخورد با اقدامات کره شمالی و اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد.

او گفت: جامعه بین‌المللی باید نهایت فشار را به کره شمالی وارد آورد تا در گفتگویی معتبر و واقعی با هدف دنبال کردن خلع سلاح هسته‌ای کامل، مطمئن و برگشت ناپذیر شبه‌جزیره کره مشارکت کند.

موگرینی و وزیر امور خارجه کره جنوبی تلاش‌های مشترک‌شان را در آستانه نشست سطح بالای شورای امنیت در اواخر این ماه و نشست وزرای امور خارجه در کانادا در اوائل سال آینده هماهنگ کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه با وزیر امور خارجه کانادا و سه شنبه با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، درباره اوضاع در شبه‌جزیره کره گفتگو می‌کند.

موگرینی و وزیر امور خارجه کره جنوبی متعهد شدند در هفته‌های پیش رو تماس‌هایشان را حفظ کنند.





منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار