استان البرز هر روز آلوده تر می شود
استاندار البرز با اعلام اینکه 45 هزار هکتار اراضی در این استان بیابان‌زدایی شده است، افزود: باید تلاش شود تا روند بیابان‌زدایی با سرعت و دقت عمل بیشتری انجام شود.
کد خبر: ۵۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷ 25 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: نشست بررسی آلودگی هوای استان البرز امروز در شرایطی برگزار شد که آمار نگران کننده ای از میزان آلودگی هوا در این استان مطرح گردید.
در جلسه فوق حسین محمدی مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان البرز طی سخنانی اظهار داشت: یکی از پدیده‌های آلودگی هوا در این استان وجود ریزگردها است که متأسفانه امسال بسیار بیشتر از سال گذشته در این استان مشاهده شد.
این مسئول گفت: البته پدیده آلودگی هوای البرز به سال‌های گذشته مربوط می‌شود  اما متأسفانه این پدیده هر سال بزرگتر شده و امروز به این مرحله رسیده است.
محمدی خاطرنشان کرد: هر چند که طی سال‌های گذشته اقدامات و طرح‌هایی برای رفع این آلودگی از سوی مسئولان انجام شده است، اما هنوز نتوانسته‌ایم به درجه مطلوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.
وی در ادامه سخنان خود به توزیع بنزین یورو 4 در تهران و کرج در سال 93 اشاره کرد و افزود: با اجرایی کردن این طرح روزهای پاک نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شد اما در سال جاری پدیده ریزگردها باعث شد که روزهای ناسالم بیشتری را داشته باشیم.
محمدی بیان داشت: براساس آمار موجود امسال در استان البرز پدیده ریزگردها بیشتر مشاهده شده به طوری که در سه ماهه نخست سال جاری روزهای پاک از 35 روز به سه روز کاهش یافت و روزهای ناسالم نیز از یک روز به 30 روز افزایش یافته است.
به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در سه ماهه نخست سال جاری یک بار شاهد پدیده گرد و خاک با منشأ خارجی و هشت بار دیگر با منشأ داخلی در البرز بوده‌ایم.
در این جلسه سیدحمید طهایی استاندار البرز نیز حضور داشت و طی سخنانی گفت: استان البرز با داشتن صنایع و واحدهای تولیدی و صنعتی بسیار زیاد در معرض آلودگی‌های زیست محیطی زیادی قرار دارد.
وی ادامه داد: البته تدابیر لازم برای رفع آلایندگی این صنایع اندیشیده شده است اما پدید ریزگردها و اختلالات حاصل از این مهم نگران‌کننده است.
استاندار البرز با بیان اینکه وضعیت آلایندگی‌ها طی یک گزارش کامل به مقامات کشوری ارائه شده است، افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفع این آلایندگی‌ها و رفع پدیده ریزگردها از مهمترین اقداماتی است که باید در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد.
طهایی تأکید کرد: با توجه به اینکه به زمان سفر رئیس جمهور به استان البرز نزدیک می‌شویم، لذا لازم است تا با تدوین گزارشی از وضعیت آلودگی هوا، این مهم را به رئیس جمهور ارائه کنیم.
وی گفت: پدیده ریزگردها مسئله‌ای جدی است که امروز بسیاری از استان‌های کشور با آن درگیر هستند، که لازم است مسئولان تدابیر جدی و اساسی را در این خصوص بیندیشند.
استاندار البرز ریشه‌یابی اساسی در خصوص وجود این پدیده را مهم خواند و افزود: استفاده از روش‌های قدیمی برای رفع معضل ریزگردها کارساز نیست و هچ تأثیری در کاهش و از بین رفتن آن ندارد.
طهایی استفاده از کارشناسان در این زمینه و همچنین استفاده از مؤسسه‌های علمی برای رفع این پدیده را مهم ارزیابی کرد و گفت: با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توانیم با پدیده ریزگردها به درستی مقابله کنیم.
وی با اعلام اینکه 45 هزار هکتار اراضی در این استان بیابان‌زدایی شده است، افزود: باید تلاش شود تا روند بیابان‌زدایی با سرعت و دقت عمل بیشتری انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار