مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از30درصد چاه هایی که برای تامین شرب در اختیار این شرکت قرار دارد به دلیل خشکسالی و کاهش منابع آب از مدار مصرف خارج شده است.
کد خبر: ۵۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 24 June 2015
قدرت الله بیگلری روز سه شنبه به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شرکت در مجموع 180 حلقه چاه آب شرب در اختیار دارد که از این تعداد 55 حلقه آن از مدار بهره برداری خارج شده است .

وی در زمینه مشکل کم آبی در شهرهای استان اظهارداشت: هم اکنون شهرهای بروجن، سفید دشت و فرادنبه در شهرستان بروجن، فرخشهر و شهرکرد در شهرستان شهرکرد، دشتک، کاج و سرخون در شهرستان اردل و سردشت لردگان با مشکل کمبود آب مواجه است.

بیگلری افزود: شرکت آب و فاضلاب استان درصدد است با تامین منابع آبی جدید و حفر چاه مشکل کم آبی این شهرها را برطرف کند.

وی ادامه داد: در کنار منابع آب چاه ها، چشمه باغ رستم در شهرستان اردل، چشمه دهنو در ناغان، چشمه برم لردگان و چشمه پیرغار شهرستان فارسان ازمنابع آبی هستند که بخشی از آب شرب مورد نیاز شهرها را تامین می کند .

بیگلری بیان داشت: سالانه 39 میلیون متر مکعب آب شرب و بهداشتی از طریق چاه وچشمه در اختیار 205 هزار مشترک آب در 40 شهر استان قرار می گیرد .

گفتني است سرچشمه سه رودخانه بزرگ کارون، زاینده رود و دز در چهارمحال وبختیاری قرار دارد که در گذشته تامین کننده 10 تا 11 درصد از نیاز آبی کشور بود اما هم اکنون با تداوم هشت ساله خشکسالی و کاهش بارشها میزان منابع آبی این استان بحدی کاهش یافته که بیش از 200 روستا وبرخی شهرهای استان برای تامین آب با مشکل مواجه است.

از اول تا هفتم تیرماه با عنوان هفته صرفه جویی نامگذاری شده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار