وزیرخارجه آمریکا، در بیانیه ای ضمن تاکید بر حمایت واشنگتن از حاکمیت، استقلال و ثبات لبنان درباره هرگونه اقدامی که به برهم زدن ثبات این کشور منجر شود، هشدار داد.
کد خبر: ۵۲۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 11 November 2017
به گزارش تابناک : رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، در بیانیه ای ضمن تاکید بر حمایت واشنگتن از حاکمیت، استقلال و ثبات لبنان درباره هرگونه اقدامی که به برهم زدن ثبات این کشور منجر شود، هشدار داد.
 در این بیانیه که متن کامل آن در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شد، آمده است: « آمریکا قویا از حاکمیت و استقلال لبنان و نهادهای سیاسی این کشور حمایت می کند. آمریکا از همه طرف ها در داخل و خارج از لبنان می خواهد به تمامیت و استقلال نهادهای ملی مشروع لبنان از جمله دولت این کشور و نیروهای مسلح لبنان احترام گذارند. در این راستا، ما برای سعد حریری، نخست وزیر لبنان، به عنوان شریک قوی آمریکا احترام قائلیم. آمریکا از ثبات لبنان حمایت می کند و با هر اقدامی که این ثبات را تهدید کند، مخالفیم. هیچ جایگاه یا نقش مشروعی در لبنان برای هیچ نیروی خارجی، شبه نظامی یا عناصر مسلح به غیر از نیروی امنیتی مشروع لبنان که باید به عنوان تنها نهاد مسئول امنیت در لبنان شناخته شود، وجود ندارد. آمریکا به هر طرفی چه در داخل و چه در خارج لبنان که از این کشور به عنوان مکانی برای مناقشات نیابتی یا به نوعی مشارکت در بی ثباتی در این کشور استفاده می کند، هشدار می دهد.»






منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار