رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت:حدود 500 هزار دانشجو در 850 مرکز دانشگاه علمی کاربردی مشغول تحصیل هستند.
کد خبر: ۵۱۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 25 October 2017
 محمدحسین امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان بیان کرد:در 25 سال گذشته حدود 1 و نیم میلیون نفر در دانشگاه علمی و کاربردی فارغ التحصیل شد‌ه‌اند و امروز نیز حدود 500 هزار دانشجو در 850 مرکز دانشگاهی مشغول تحصیل هستند.

وی افزود:در حال حاضر حدود 800 دوره مقطع‌دار و 500 دوره پودمان در دانشگاه علمی و کاربردی داریم.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی به سهم این دانشگاه در بحث اشتغال اشاره و عنوان کرد: ایجاد مراکز رشد،تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های فناوارنه در اولویت‌های دانشگاه علمی کاربردی قرار دارد.

امید ارتقا کیفیت و ماموریت‌گرایی را دو محور اولویت اصلی این دانشگاه برشمرد و اظهار کرد: توسعه فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه شامل پذیرش دانشجوی خارجی و ایجاد مرکز در خارج از کشور از دیگر اولویت‌های دانشگاه علمی و کاربردی است.

وی خاطرنشان کرد:از دیگر اولویت‌های این دانشگاه توسعه پودمان‌ها است چرا که به نظر می‌رسد بسیاری از مشکلات مهارتی با این پودمان ها برطرف می ‌شود.

این مسوول عنوان کرد:نظام صلاحیت حرفه‌ای در حال حاضر در کشور وجود ندارد که ما طرح این موضوع را مطرح کرده‌ایم و بزودی شاهد اجرای آن خواهیم بود.

وی بیان کرد:آمار کلی نشان می‌دهد بیش از 75 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی شاغل هستند اما مشخص نیست شغل آنها چقدر با مدرک آنها متناسب است.

امید یادآور شد:یکی از برنامه‌های ما در دانشگاه علمی کاربردی حذف رشته‌های بدون مخاطب است و رشته‌ای که 3 ترم متوالی دانشجو نداشته باشد حذف می‌شود.

راه اندازی مراکز رشد را از اولویت‌های این دانشگاه برشمرد و افزود: در حال حاضر 12 مرکز رشد در کشور وجود دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار