وزیر کار در جمع خبرنگاران
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از کلید خوردن طرح سی بی آر شهری در کشور خبر داد و گفت: کاهش جمعیت معلول در کشور و همچنین اجرایی طرح غربالگری ژنتیکی از مهمترین برنام هها و اولویتهای ما است.
کد خبر: ۴۶۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 18 July 2017
به گزارش تابناک البرز، علی ربیعی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح خانه لاله در کهریزک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح سی بی آر که بیش از این در روستاهای کشور اجرایی شد از امروز در کشور کلید خورد.

وی تأکید کرد: با اجرای این طرح خدمات بیشتری به جامعه هدف از سوی بهزیستی ارائه میشود.

وزیر کار با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مأموریتها ما کاهش معلولیت است، تأکید کرد: کاهش معلولیت در جامعه یکی از مهمترین اولویتها است که خوشبختانه با اجرای طرحهای غربالگری شنوایی و بینایی این مهم تاکنون در کشور به خوبی اجرا شده است.

به گفته ربیعی هم اکنون بسیاری از خانواده ها با طرح غربالگری شنوایی و بینایی اشنا شده اند و این طرح به درستی و در زمان مشخص خود اجرایی میشود.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش جمعیت معلول در جامعه باید طرح های ژنتیکی نیز اجرایی شود، بیان داشت: این طرح برای تصویب به مجلس ارائه شده است.

وزیر کار در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکبد بر اینکه ما برای معلولیت باید ازتوانبخشی و نگهداری تا ایجاد شغل و مسکن برنامه ریزی کنیم، خاطرنشان کرد: اگر در این حوزه توانستیم برنامه ریزی کنیم، می توانیم ادعا کنیم که حرکتی روانی را در مسیر ارائه خدمات به معلولان انجام داده ایم.

ربیعی تصریح کرد: الان حدود یک میلیون و 300 هزار نفر معلول را تحت پوشش داریم که البته در طیف های مختلف هستند که در این راستا 700 هزار نفر آنها دارای معلولیتهای شدید و خیلی شدید هستند.

وی با اشاره به اینکه 120 هزار نفر از ملعولان در مراکز مختلف بهزیستی نگهداری می شوند، گفت: معلولان جزو استراتژی های ما هستند و ما امروز اعلام می کنیم که 40 خانه کوچک جهت نگهداری 400 معلولان ذهنی را در دستور کار داریم.

وزیر کار بیان داشت: البته احداث این خانه ها نیازمند مشارکت خیران است که ما می توانیم این دسته از افراد را با ارائه خدمات بیشتر در این خانه ها نگهداری کنیم.

ربیعی در بخشی دیگر از سخنان خود به ارائه خدمات به کودکان اوتیسم اشاره کرد و گفت: نگهداری شبانه روزی و موقت این بیماران در دستور کار است که ساخت 6 مرکز را تقربیا در دستور کار داریم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار