رئیس سازمان جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: 30 پایگاه ثابت و سیار بین‌شهری برای اجرای طرح تابستانه هلال احمر استان آمادگی کامل را دارند و این طرح با اولویت محورهای مواصلاتی، کوهستانی و تصادفات جاده‌ای در استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۵۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ 02 July 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، محمدرضا امیریان در نشست خبری در جمع خبرنگاران در سازمان هلال احمر برگزار شد افزود:با توجه به اینکه سازمان هلال احمر در طول سال برنامه‌های مختلفی اجرا می‌کند  این طرح تابستانه نیز در استان از اول تیرماه آغاز  و تا پایان شهریور ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد:2 پایگاه کوهستانی، یک پایگاه امداد و نجات هوایی، 270 خودرو امدادی، 30 ست امداد و نجات تخصصی و بیش از 150 نفر روزانه در قالب تیم‌های امدادی در این طرح مشارکت دارند.

امیریان تصریح کرد آتش‌سوزی مزارع، مراتع و جنگلها یکی از عمده حوادث و تهدیدات در ایام تابستان در استان است که سهل‌انگاری و در برخی موارد عمدی بودن این حوادث خسارات زیادی برای استان به همراه داشته است و این سازمان برای امدادرسانی در این مواقع حضور فعال و به موقع داشته است. 

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه ابراز داشت:با توجه به اینکه تیم‌های امداد و نجات غریق در استان‌های ساحلی و دارای دریاچه تشکیل می‌شود ولی در استان تیم نجات غریق نداریم  ولی در سازمان هلال احمر تیم واکنش سریع متشکل از 15 نفر از نیروهای ماهر و آموزش‌دیده هلال احمر در مواقع ضروری و یا غرق‌شدگی حضور دارند.


وی  اظهار داشت:  امسال در ایام تابستان تیم واکنش سریع برای پوشش حوادث بزرگ و تیم امداد هوایی سازمان در محل بالگرد امداد در فرودگاه حضور داردکه در صورت نیاز سریع به محل حادثه اعزام خواهند شد.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه افزود: سازمان هلال احمر با بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در 10 پروژه جدید درمانی، عمرانی و اقتصادی در املاک سازمان هلال احمر در شهرستانهای استان کرمانشاه  همکاری دارد که در شهر کرمانشاه نیز 2 پروژه به زودی شروع خواهد شد که زمینه اشتغال برای 1000نفر  را در استان فراهم خواهد کرد.

به گفته این مسئول سازمان هلال احمر برای ایام اوقات فراغت دانش‌آموزان با همکاری آموزش‌ و پرورش طرح سراسری «پیمان» با آموزش 2 هزار نفر برای پیشگیری از اعتیاد و کاهش اثرات آن، برگزاری مسابقات المپیاد دانش‌آموزی «آماده» با شرکت 2 هزار نفر، اجرای برنامه‌های اردویی با ظرفیت پوشش 5 هزار نفر در ایام تابستان و برگزاری کلاس‌های آموزشی در پایگاه‌های هلال احمر استان به صورت رایگان تدارک دیده است.

امیریان در پایان اظهار داشت:در سال گذشته بالغ بر 67 نفر امدادرسانی، حضور در بیش از 90 مورد حادثه، 12 مورد حوادث کوهستان و در 17 مورد نیز در حوادث آتش‌سوزی امدادرسانی در اجرای طرح امداد و نجات تابستانه توسط سازمان هلال احمر  حضور داشته اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار