مدیر کل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه آهن بر توسعه راه آهن در بخش سیستم‌ها با هدف بهبود توسعه کسب و کار و با برنامه کوتاه مدت تاکید کرد.
کد خبر: ۴۴۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 17 June 2017
به گزارش تابناک : به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سید مرتضی علی احمدی با بیان اینکه نگاه تجارت و کسب و کار حمل و نقل ریلی را در راه آهن و در تمامی سطوح سازمانی باید تغییر داد، گفت: آینده حمل و نقل ریلی در گرو تغییر روش‌های سنتی و بهبود کسب و کار ریلی از طریق بکارگیری ایجاد فضای دسترسی آسان به اطلاعات، برقراری شرایط رقابتی و رضایت مشتریان است.
وی افزود: باید بتوانیم ابزارهای کسب و کار ریلی را از طریق مکانیزاسیون سیستم‌ها و ایجاد ارتباطات دیجیتالی و الکترونیکی بصورت شبکه‌ای و یکپارچه برقرار کنیم.
احمدی با اشاره به این مطلب که دیگر بهانه‌ای برای ذکر رقیب جاده‌ای وجود ندارد، عنوان کرد: لازم است فقط شرایط تسهیل در تجارت را آسان و استراتژی و ابزارهای بهبود کسب و کار را در دستور کار‌ها و برنامه‌های خود قرار دهیم.
مدیر کل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه آهن اظهار داشت: در سال‌های آینده نرم افزار‌ها و اطلاعات بر همه صنایع غلبه خواهد کرد بنابراین لازم است استراتژی و سیاستهای راه آهن بر اساس تقاضای بازرگانی تنظیم و عملیاتی شود.
وی خاطر نشان کرد: توسعه راه آهن فقط منوط بر بخش سرمایه گذاری در زیر ساخت و ترابری نیست و لازم است در توسعه سیستم‌ها با هدف بهبود توسعه کسب و کار با برنامه کوتاه مدت عمل کنیم.
وی بر معاونت برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل به عنوان عضو متفکر و موثر در این خصوص اشاره کرد و افزود: این معاونت می‌تواند با تعیین استراتژی و شناخت نیازهای بخش کسب و کار راه آهن با طراحی مفهومی مدل‌ها و ابزارهایی که در حال حاضر در تجارت متداول است به سمت سیستم جامع برنامه ریزی سازمان اقدام کند.
احمدی یادآور شد؛ استفاده حداکثری از فرصتهای ایجاد شده همچون قوانین و مقررات برنامه ششم توسعه، ارتقاء سطح کیفیت خدمات بخش خصوصی و کاهش تاثیر پذیری بازار حمل و نقل از تصمیمات حاکمیتی از جمله مزیتهای تجارت الکترونیکی است.

نشست راه آهن روسیه، آذربایجان و ایران برگزار شد

نشست سه جانبه راه آهن کشورهای روسیه، آذربایجان و ایران با هدف توسعه کریدور شمال – جنوب در باکو برگزار شد.
نشست سه جانبه با هدف سازمان دهی حمل و نقل کالا در چهارچوب کریدور حمل و نقلی شمال- جنوب از طریق قلمرو جمهوری آذربایجان و توسعه ظرفیت ترانزیت پایانه مرزی آستارا در آذربایجان برگزار شد.
شرکت کنندگان در این نشست بر توسعه مسیر کریدور حمل و نقل بین المللی شمال – جنوب از طریق قلمرو جمهوری آذربایجان با مشارکت سه کشور مربوطه توافق و بر علاقمندی خود برای تداوم همکاری حمل و نقل کالا، خدمات انتقال کالا و انبارداری در قلمرو آذربایجان و ایران تاکید کردند.
سه کشور شرکت کننده در این نشست بر ضرورت گردش بار در مسیرهای ایران (بندرعباس- قزوین – آستارا)، آذربایجان (آستارا – یالاما) و فدراسیون روسیه (سامور – مسکو، سامور – بوسلوسکایا، سامور- کراسنوی، سامور- پوسین و سامور – پچوری – پسکووسکیه) تاکید کردند.
در این نشست مقرر شد تا فعالان عمده کالا، شرکت‌های حمل و نقلی، صاحبان کالا و شرکت‌های لجستیکی را در این مسیر‌ها درگیر کنند.
مذاکره‌ای نیز در جهت ایجاد گروه هماهنگی با هدف توسعه کریدور شمال – جنوب در آینده‌ای نزدیک بین راه آهن سه کشور برگزار خواهد شد.






منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار