در آخرین رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام؛
بر اساس آخرین رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه تبریز رتبه پنجم را در بین دانشگاه های جامع به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۴۳۸۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 10 June 2017
به گزارش تابناک  تبریز، رییس دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: بر اساس آخرین رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، رتبه بندی سال ۹۵-۹۴دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور، دانشگاه تبریز  با کسب 74 امتیاز رتبه پنجم را در بین 71 دانشگاه های جامع ایران بدست آورده است.

دکتر محمدرضا پورمحمدی در ادامه با تاکید بر اینکه  این رتبه بندی بر اساس ۲۳شاخص در قالب ۵ معیار کلی پژوهش، آموزش، وجهه بین المللی، تسهیلات و فعالیت های اجتماعی- اقتصادی صورت گرفته است، اضافه کرد: دانشگاه تبریز در این رتبه بندی در وجهه بین المللی با کسب 3/82 امتیاز و در بخش آموزش نیز با کسب 5/78 امتیاز رتبه چهارم را در بین دانشگاه جامع کشور بدست آورده است.

به گفته وی، همچنین این دانشگاه در حوزه های پژوهش، فعالیت های اجتماعی- اقتصادی و تسهیلات به ترتیب امتیازهای 5/69، 4/44 و 3/52 را کسب کرده است.

همین گزارش حاکی است: در این رتبه بندی دانشگاه تهران رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده و دانشگاه های تربیت مدرس، شیراز، فردوسی مشهد، تبریز، شهید بهشتی، اصفهان، دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، دانشگاه بوعلی سینا و کاشان به ترتیب در جایگاه های دوم تا دهم قرار گرفته اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :