از سوی مدیرعامل تراکتورسازی تبریز:
مدیرعامل تراکتورسازی گفت: دست نوشته های خطیبی موجود است و نمی تواند زیر حرفهایش بزند.
کد خبر: ۴۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۸ 01 June 2015

به گزارش خبرنگار ما ، سعید عباسی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به این پرسش که آیا منابع مالی دولتی به تراکتورسازی کمک می کنند، اظهار داشت: خیر، هیچ منبع مالی دولتی به کمک نمی کند. برخی وام ها وجود دارد که بازپرداخت دارد و به منزله کمک نیست.

وی درباره دلایل برکناری رسول خطیبی از سرمربیگری تراکتورسازی افزود: من قبل از نیم فصل اعتقاد به تعویض سرمربی داشتم. با توجه به مسائلی که وجود داشت، فهمیدم که آینده درخشان نیست. ما به رده سوم رسیدیم و احتمال داشت که بازهم سقوط کنیم. بعد از آنکه خطیبی برکنار شد، از میان دایی، استیلی، ابراهیم زاده، کرانچار و اولیویرا به آقای تونی رسیدیم که با توجه به شرایط موجود بهترین گزینه بود.

مدیرعامل تراکتورسازی تصریح کرد: همه مشکل ما با خطیبی بر سر نتایج نبود. یک مشکل بزرگ با او داشتیم که هیچ جا عنوان نشد و آن هم این است که خطیبی چون مدرک مربیگری A آسیا را ندارد، در لیگ قهرمانان آسیا نمی توانست روی نیمکت بنشیند و این برای ما دغدغه شده بود. مگر می شود سرمربی در بازیهای آسیایی برود و بین جمعیت بنشیند؟ مسائل دیگری هم وجود داشت. یکی قضیه فولاد بود. خطیبی بارها به حاشیه رفت. ارتباط پر دردسری با رسانه ها داشت. با ارکان نظام مثل سردار کمالی و سازمان نظام وظیفه درگیر شد که ما خیلی از این موضوع ضربه خوردیم. بارها به او گفتم کار تو در مستیطیل سبز است. به او گفتم که شما حق نداری درباره سازمان نظام وظیفه، مشکلات مدیریتی و… صحبت کنی. اگر او حرف مرا گوش می داد، برکنار نمی شد.

عباسی همچنین گفت: با تمام اینها اگر من به خطیبی فرصت نمی دادم و زودتر از نیم فصل او را برکنار می کردم، حتما می توانستیم نامه ای بگیریم که ۳ بازیکن سربازمان در تیم حضور داشته اند. حداقل در نیم فصل چند مدافع جذب می کردیم. خوشبختانه تمام دست نوشته های خطیبی موجود است و نمی تواند زیر حرفهایش بزند.

وی درباره نامه ای که برای برکناری خطیبی زده شده بود تصریح کرد: آن نامه را خودم نوشتم و جالب است بدانید اصلا آن روز نمی خواستم برکنارش کنم. من در آن نامه نوشته بودم اگر در رفتارش تغییر ایجاد نکند برکنار می شود ولی او وقتی نامه را از ذوالفقاری گرفت بدون اینکه چسبش را باز کند آن را پاره کرد و روی زمین ریخت. اینها فقط ۵ درصد از مشکلاتی است که ما با خطیبی داشتیم.

از برنامه ۹۰ و فردوسی‌پور گلایه دارم

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز با بیان اینکه من هیچگاه وعده دروغین نداده‌‌ام و بازیکنان نیز شاهد هستند گفت: از برنامه ۹۰ نیز گلایه دارم و تلفن فردوسی‌پور و برنامه ۹۰ را به همین خاطر جواب ندادم.

عباسی با بیان اینکه ما در کورس قهرمانی و اولی و دومی بودیم که خطر کسر ۶ امتیاز از طرف فیفا تیم را تهدید می‌کرد و احتمال داشت با کسر ۶ امتیاز تا رده هشتم سقوط کنیم ادامه داد: چرا طی این سه سال از تشکیل این پرونده کسی به این امر توجه نکرده بود که این جای سئوال است.

رسول پاکی بابت دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از تراکتور شکایت کرده

وی با بیان اینکه ما باید واقعا نشان دهیم که تیم تراکتورسازی را دوست داریم و هوادار این تیم هستم، اظهار داشت: اما یکی از مدیران باشگاه و همچنین آقای رسول خطیبی نیز بابت دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی که از باشگاه طلب دارد، شکایت کرده‌اند و در فضای مجازی خود را هوادار تراکتورسازی نشان داده و برای این تیم سینه هم چاک می‌کنند.

مربیگری تنها پوشیدن گرمکن ورزشی نیست

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز با بیان اینکه علت اینکه دومی برای ما دلچسب نبود، این است که اولی در مشتمان بود و در صدر قرار داشتیم، گفت: اما دومی هم مقام کمی نبود و حتی اگر از مقام چهارمی هم دوم می‌شدیم جشن می‌گرفتیم.

وی ادامه داد: اما حالا با مقام دومی هم حتی اگر یک سهمیه ایران در باشگاه‌های آسیا را نیز کاهش دهند، ما را خطری تهدید نمی‌کند.

فوتبال ایران روزهای کثیفی را پشت سر گذاشت

مدیرعامل تراکتورسازی گفت: وقتی می گوییم مسئول کیست همه سینه سپر می کنند و جلو می آیند اما وقتی می گوییم پاسخگو کیست همه دائما به هم پاس می دهند.

سعید عباسی درباره سکوتش پس از اتفاقات رخ داده در دیدار تراکتورسازی و نفت تهران اظهار داشت: انتظار دارید چه چیزی بگویم؟ وقتی با احساسات میلیون ها آدم بازی شده است چطور دلم بیاید صحبتی انجام دهم؟ در ضمن این مسائل که این روزها در رسانه ها مطرح می شود و مسئولان درباره آن صحبت می کنند یک شو و نمایش بیشتر نیست. این مسائلی که برای ما و یا حتی نفت تهران مرهمی نخواهد بود پس بهتر است اصلا به آن نپردازیم.

وی ادامه داد: مشکل اصلی ما بحث داوری است. اگر داوری این بازی مشکل نداشت اصلا کار به اینجا نمی رسید که بگوییم اسکوربورد خراب بوده یا گوینده ورزشگاه چیزی را اعلام کرده است. از مسئولان می خواهم که واقعا یک فکری بکنند. این فصل که گذشت اما تا کی می خواهید تراکتورسازی را قربانی کنید؟ اگر این آدم های سنتی نمی توانند داوران را کنترل کنند پس این کار را کنار بگذارند و کار را به کاردان بسپارند.

مدیرعامل تراکتورسازی در پاسخ به این سوال که از نظر شما، فغانی، داور این دیدار، از روی عمد علیه تراکتورسازی سوت زده تصریح کرد: من نمی خواهم به کسی اتهام بزنم اما وقتی اتفاقات رخ داده را کنار هم قرار می دهیم هر کسی باشد به این نتیجه می رسد که اینها شبیه یک سریال از پیش طراحی شده است. حالا دائما کارشناس بیاورید و بگویید این صحنه پنالتی بوده یا خیر. دوستان رفته اند نام این داور را رستم گذاشته اند تا هیچ کس جرات نکند درباره اش صحبتی انجام دهد.

وی همچنین درباره شائبات مطرح شده درباره اصفهانی بودن مسئولان فدراسیون و رابطه آن با قهرمانی سپاهان عنوان کرد: من تنها کسی بود که به خلیلیان قهرمانی سپاهان را تبریک گفتم. ما با سپاهانی ها مشکلی نداریم و هیچ اتهامی به آنها وارد نیست اما اعتقاد من این است که فوتبال ایران روزهای کثیفی را پشت سر گذاشت. با این وضعیت اگر دیگر لیگ را هم برگزار نکنیم شاید بهتر باشد. مردم هم همان فوتبال های خارجی را نگاه می کنند و لذت می برند. 100 هزار هوادار روز جمعه در تبریز گریه کردند. مسئول این قضیه کیست؟ باور کنید اگر 10 بر صفر هم مقابل نفت می باختیم هواداران تراکتور اینقدر ناراحت نمی شدند.

با 4 ماه محروم کردن داور کار درست نمی شود

مدیرعامل تراکتورسازی همچنین افزود: مسئولان هم که در پاسکاری تبحر خاصی دارند. وقتی می گوییم مسئول کیست همه سینه سپر می کنند و جلو می آیند اما وقتی می گوییم پاسخگو کیست همه دائما به هم پاس می دهند. واقعا اگر عرضه کاری را ندارید کنار بروید بهتر است.

وی در خصوص احتمال تجدید دقایق پایانی دیدار تراکتورسازی و نفت خاطرنشان کرد: دیگر مطرح کردن این مسائل خنده دار است. کادر فنی ما به کشورش بازگشته است و بازیکنان هم که دیگر تمرین نمی کنند. پس دلیلی ندارد که اصلا دلیلی برای تکرار این بازی داشته باشیم چون همه چیز تمام شده است اما واقعا تا کی اتفاقات می خواهد ادامه داشته باشد؟ الان پای وزیر ورزش و رییس جمهور هم وسط آمده است اما سوال من این است که در نهایت چه تصمیمی می خواهند بگیرند؟ نهایتش این است که می خواهند داور را 4 ماه محروم کنند؟ خب چه چیزی درست می شود؟ این مسائل باید از پایه درست شود. همین تیم نفت مسجدسلیمان را نگاه کنید. وقتی سقوط تیمشان را دیدم، واقعا گریه ام گرفت.

عباسی در پایان در پاسخ به این سوال که اولیویرا به کارش در تراکتورسازی برای فصل آینده ادامه خواهد داد یا خیر، گفت: ما فعلا داغدار هستیم و هنوز نتوانستیم اتفاقات روز جمعه را هضم کنیم. هنوز به کادر فنی و فصل آینده فکر نکرده ام اما به تدریج باید از شوک این دیدار بیرون بیاییم و برای فصل آینده برنامه ریزی کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار