به پاسداشت مقام معلم از 1معلم برگزیده کشوری ، 20معلم برگزیده استانی ، 1شهید فرهنگی ، 12بسیجی برگزیده فرهنگی و 12معلم مولف تجلیل شد
کد خبر: ۴۱۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶ 03 May 2017
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در این جلسه به  انتخاب  200معلم  ممعلم برگزیده منطقه ای و شهرستانی ، 20معلم برگزیده استانی و 1معلم برگزیده کشوری اشاره کرد و گفت :  مقام معلم در همه کشورها و ملیت ها از قداست و احترام خاصی برخوردار است و در نظام ارزشی اسلام به دلیل جایگاه و نقش رفیعی که معلم بر سرنوشت انسانها دارد ؛ این مقام و موقعیت به مراتب بیشتر و رفیع تر خواهد بود .


خدانظر دریکوند به نامگذاری روز معلم در سالروز شهادت استاد مطهری اشاره کرد و افزود : این افتخار بزرگی برای جامعه فرهنگیان  است که نبی مکرم اسلام خود را معلم معرفی می کند و بر شان و جایگاه رفیع معلمان صحه می گذارد .


وی رسالت معلم را هدایت انسان ، مبارزه با جهل و نادانی و بالابردن کرامت والای انسان عنوان کرد و افزود : اگر در کرامت و جایگاه والای معلم تنها به این جمله از امام علی (ع)  اکتفا کنیم که فرمود : کسی که به من کلمه ای بیاموزد ،مرا تا آخر عمر بنده خود قرار داده است ،کافی است و این جمله به تنهایی بیان کننده مقام و جایگاه بلند معلمدر نظام ارزشی و دینی اسلام است.
  دریکوند در ادامه شهید مطهری را الگوی عملی معلمان ذکر کرد و گفت : تفکر ، تعقل، تدبر  و زمان شناسی شهید مطهری برای کسانی که در حوزه تعلیم و تربیت گام برمی دارند الگویی تمام عیار است ، زیرا او یک متفکر حوزوی بود که هم بر حوزه علوم دینی تسلط داشت و فقه را می دانست و هم علوم دانشگاهی جدید را می فهمید و از جریانات و اتفاقاتی که در جامعه اتفاق می افتناد غافل نبود . دریکوند تصریح کرد : شهید مطهری تاریکی ها را می دید و به مبارزه با تاریکی ها و جهل ها می شتافت .


مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه بر این نکته تاکید کرد که شهید مطهری انسانی بود که ضمن اینکه بر علوم قدیم و جدید احاطه داشت ، از سیاست هم به دور نبود ودر مسائل انقلابی در کنار امام راحل(ره)   هم نقش آفرینی می کرد و به آگاهی نسل جوان جامعه همت می گماشت . دریکوند ادامه داد : شهید مطهری آسیب های جامعه را تشخیص می داد و برای آگاه کردن نسل جوان جامعه  پیرامون نهضت انقلاب اسلامی  قلم فرسایی می کرد و به تالیف آثار متعدد می پرداخت .


وی رسالت  معلمان را آگاهی بخشی به جامعه عنوان کرد و افزود : یک معلم نمونه برای آگاهی بخشی به نسل آینده ساز جامعه  با زبان و قلم کارو تلاش می کند و لحظه ای از این مسئولیت خطیر غافل نمی شود .  

دریکوند آشنایی با فنون و روش های نوین تدریس   از جمله خصایص معلمان برشمرد و گفت : معلم باید الگوی عملی دانش آموزان خود باشد و عملکردش به گونه ای باشد که صداقت و راستگویی ، احترام متقابل ، قانون مداری ؛ متانت و سعه صدر و مسئولیت پذیری را به شاگردان خود یاد بدهد . 

وی در پایان با تبریک هفته معلم به همه فرهنگیان به ویژه فرهنگیان استان لرستان در  مناطق محروم و کم برخوردار گفت :  مطالبات زیادی از سنوات گذشته باقی مانده بود که بیش از 80درصد از این مطالبات تاکنون پرداخت شده و  روز گذشته هم به همت دولت تدبیر و امید پاداش پایان خدمت سال 95فرهنگیان به صورت کامل تسویه شد و تلاش برای پرداخت و به روز کردن مطالبات با شدت و دقت ادامه پیدا خواهد کرد .


گفتنی است در این مراسم از 1معلم برگزیده کشوری ، 20معلم برگزیده استانی ، 1شهید فرهنگی ، 12بسیجی برگزیده فرهنگی و 12معلم  مولف  تجلیل شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار