کد خبر: ۴۰۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 01 April 2017
حجه الاسلام علی عسگری نماینده سابق مشهد در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با آفتاب به ابعادی از روابط  گرم این دو شخصیت کم نظیر انقلاب اسلامی که از مسئولین بسیار باسابقه نظام جمهوری به شمار می روند اشاره داشته است.

متاسفانه در مورد هردو این شخصیت ها اتهامات و تردیدهای زیادی از سوی منتقدانشان وارد می گردید که اغلب انها نسبت به وضعیت مالی این دو بود.

علی عسگری در خصوص شرایط مالی آیت الله طبسی گفت ، این مرد بزرگ زندگی بسیار ساده زیستی داشت و همسرش مدتها در خانه خیاطی می کرد. از طرف دیگر حجه الاسلام علم الهدی در مصاحبه با رسانه ها ضمن رد اتهامات مالی آیت الله طبسی در مورد سطح زندگی وی گفته بود: خانه مرحوم طبسی همان خانه ای بود که برادر زنش برایش ساخته بود و یک خانه ساده و قدیمی بود.

ماجرای بغض آقای هاشمی 
مرحوم هاشمی هر تابستان یک سفر به مشهد داشتند و گاهی برای اجلاس‌ها هم به مجلس می‌آمدند. برای مشهد خیلی راحت هماهنگ می‌شدند. وقتی آقای هاشمی به مشهد می‌آمدند، آقای طبسی همه سیستم و امکانات خود را در حرم در اختیار ایشان قرار می‌داد. حتما به استقبالش می‌رفت و حتما بدرقه‌اش می‌کرد. در آخرین تابستانی که در زمان حیات آقای طبسی، آقای هاشمی به مشهد آمدند، در زمان برگشت، آقای طبسی به فرودگاه آمدند. آقای هاشمی و همه همراهانش در هواپیما نشسته بودند اما حدود 20 دقیقه هواپیما به دلایلی نپرید. در تمام این مدت آقای طبسی با دو تا عصا ایستاده بود و بالا را نگاه می‌کرد. به آقای هاشمی توجه دادیم، بغض گلویش را گرفت. آنها از نظر روحی به هم وابسته بودند.
همچنین وی در خصوص رابطه سیاسی آن دو نیز اظهار میدارد 
آقای هاشمی کارهای مهمش را به آقای طبسی می‌گفت. مثلا وقتی قرار شد آقای مهدوی کنی کاندیدای ریاست خبرگان شود و آقای هاشمی به نفع ایشان کنار برود، به آقای طبسی گفتند که با آقای مهدوی کنی صحبت کند. یا وقتی آقای طبسی برای شرکت در جلسات مجمع تشخیص مصلحت به تهران می‌آمد، آنها با هم ناهار می‌خوردند و روحانیون دیگر را جمع می‌کردند و در این جمع تصمیمات مهمی مثل اینکه چه کسی رئیس‌جمهور و چه کسانی کاندیدا شوند، گرفته می‌شد و به شوخی آن جلسه را انجمن اسلامی ‌مجمع تشخیص می‌گفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :