مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از پرداخت وام نوسازی در بافت‌های فرسوده و ارائه تسهیلات برای ساخت‌وساز مسکونی در این مناطق استان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 26 May 2015
محمدرضا اخوان عبدالهیان، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، ضمن اعلام این خبر گفت: از بین ۲۲ بانک عمل پرداخت تسهیلات تنها ۴ بانک تاکنون اعلام آمادگی کرده‌اند.

عبداللهیان در ادامه تأکید کرد: کسانی که در ساختمان‌ها و منطقه‌های فرسوده و ناکارآمد شهری زندگی می‌کنند در اولویت دریافت وام نوسازی قرار دارند.

وی افزود: ثبت‌نام متقاضیان دریافت تسهیلات احداث واحدهای مسکونی واقع در ۳۰ شهر استان برابر با دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی و سازمان عمران و بهسازی شهری کشور آغاز شده است.

دبیر ستاد بازآفرینی استان پرداخت وام نوسازی را صرفا محدود به پروانه‌هایی که فاقد تخلف در اجرای طرح‌های معماری و شهرسازی است اعلام کرد و افزود: برای کنترل کیفیت نوسازی و این که وام دوباره منجر به فرسوده سازی مجدد نشود اولویت پرداخت تسهیلات به انبوه‌سازان و کسانی است که در ساخت‌وساز تخصص دارند.

وی گفت: بر این اساس، مبلغ تسهیلات در شهرستان مشهد، ۵۰۰ میلیون ریال، در شهرستان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر، ۴۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها، ۳۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

اخوان عبداللهیان اظهار کرد: براساس تصمیم بانک مرکزی برای ساخت هر واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده فقط یک فقره تسهیلات قابل پرداخت است و اعطای بیش از یک وام برای هر واحد ممنوع است.

وی عنوان کرد: اداره کل راه و شهرسازی یا کارگزار اجرایی آن به عنوان نماینده شرکت عمران و بهسازی شهری ایران مرجع تأیید واقع شدن ملک در بافت فرسوده شهری یا سکونت گاه‌های غیررسمی و مرجع معرفی متقاضیان به بانک است و مهلت ارائه معرفی نامه‌های صادره به بانک‌ها یک ماه از تاریخ صدور بوده و در صورت پایان مهلت، بانک عامل از پذیرش متقاضی خودداری می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی و دبیر ستاد بازآفرینی استان با اشاره به مهلت بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات گفت: بانک‌ها دو ماه فرصت دارند پس از اخذ مدارک مورد نیاز از متقاضی، تأیید یا تأیید نشدن درخواست را اعلام کند.

با توجه به اینکه تاکنون ۴ بانک از میان ۲۲ بانک عامل تعیین شده برای پرداخت تسهیلات، اعلام آمادگی کرده‌اند، اولویت اعطای وام با متقاضیانی است که زودتر از سایرین ثبت‌نام و تکمیل پرونده نموده‌اند.

این مقام مسوول در پایان اولویت‌های پرداخت تسهیلات و یارانه‌های سود را به شرح زیر جمع‌بندی کرد:

- وقوع ملک در محدوده‌های تعیین اولویت شده در طرح‌های مصوب بهسازی، نوسازی یا توانمندسازی

- واقع شدن بنا در پهنه‌های پرخطر که به تشخیص کمیته بحران استان نیازمند جابجایی مجدد است

- اولویت متقاضیان زوج‌های جوان، زنان سرپرست خانوار، گروه‌های کم‌درآمد، انبوه‌سازان، تعاونی‌ها و توسعه گران محله‌ای

- مالکین مشمول برنامه‌های اسکان مجدد

- تشکیل صندوق توسعه محلی در محدوده‌های تعیین شده در طرح‌های نوسازی و بهسازی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار