سازمان هواشناسی باصدور اخطاریه ای نسبت به ورود سامانه بارشی جدید به کشور و وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در برخی مناطق هشدار داده است.
کد خبر: ۳۹۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 09 March 2017
به گزارش تابناك رضوي به نقل از ایسنا در این اخطاریه آمده است: با گذر سامانه هواشناسی از شمال شرق و شرق طی پنجشنبه وزش باد شدید و خیزش گردوخاک و از پنج شنبه بعدازظهر تا جمعه در برخی نقاط سیستان و بلوچستان (به ویژه منطقه زابل)، شرق کرمان، خراسان جنوبی و نیمه شرقی یزد پیش بینی می شود. همچنین با ورود سامانه فعال جوی از شنبه بتدریج تا صبح یکشنبه، وزش باد شدید در شمال شرق عربستان، جنوب عراق و کویت پیش بینی می شود که سبب خیزش گردوخاک در منطقه و در استان خوزستان و ایلام می شود.
همچنین بعدازظهر شنبه سامانه بارشی شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و روزهای یکشنبه و دوشنبه این سامانه علاوه بر نیمه غربی، شمال شرق و شرق را نیز در بر خواهد گرفت. بر این اساس بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطق مرتفع و گردنه های کوهستانی بارش برف پیش بینی می شود.
پیش بینی وضع هوای مناطق مختلف کشور به شرح زیر است:
از بعد از ظهر شنبه 21 اسفندماه:  بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، چهارمحال و بختیاری و بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد در کرمانشاه، شمال خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و در بعضی ساعات وزش باد شدید در اردبیل.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار