مدیر کل کمیته امداد استان یزد از پرداخت بیش از 500 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی، وام کارگشایی و کمک بلاعوض در 9 ماهه نخست امسال به 51 هزار مددجوی یزدی تحت حمایت کمیته امداد در بخش‌های مختلف خبر داد.
کد خبر: ۳۸۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰ 19 February 2017

به گزارش تابناک : «محسن علیزاده» با بیان این که خانواده‌های تحت پوشش این نهاد شامل زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، سالمندان و از کار افتادگان هستند، افزود: ارائه خدمات مسکن و ساختمان، فرهنگی و آموزش، کمک هزینه تامین جهیزیه و هزینه ازدواج، حقوقی و قضایی، بهداشتی و درمانی، بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات کارگشایی،  اشتغال و خودکفایی از جمله فعالیت‌های این نهاد در حمایت از خانواده‌های تحت پوشش و اقشار نیازمند جامعه است.

وی با بیان این که هشت هزار و ۷۶۷ خانوار معیشت بگیر شهری(۱۴ هزار ۵۶۶ نفر) و شش هزار و ۲۶۷ خانوار( ۹ هزار و۷۵۶ نفر) ساکن روستا هستند، افزود: سه هزار و ۹۷۷ خانوار معیشت بگیر تحت پوشش این نهاد از کار افتاده (هفت هزار و ۷۰۴ نفر)، ۶۵۱ خانوار بیماری سرپرست(یک هزار و ۸۵۸ نفر)، ۱۰۴ خانواده بد سرپرست(۲۰۲ نفر)، شش هزار و ۶۹۶ خانوار فوت سرپرست (هفت هزار و ۸۳۵ نفر)، یک هزار و ۸۴۲ خانواده مطلقه(سه هزار و ۱۵۷ نفر)، ۴۵۵ خانوار متارکه یا مفقودی سرپرست(۸۷۴ نفر)، ۸۱ خانواده معلول(۱۷۷ نفر) و یک هزار و ۲۲۹ سایر خانوار نیازمند به حمایت(دو هزار و ۵۱۵نفر) هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به خدمات بخش عمران و ساختمان به مددجویان تحت حمایت، بیان کرد: ایجاد سرپناه و ساخت مسکن برای مددجویان از اولویت‌های کاری این نهاد در سال جاری است و در این راستا طی ۹ ماهه ابتدای سال‌جاری تعداد ۴۹۷ مورد خدمات عمرانی در زمینه‌های ساخت، بهسازی، حصارکشی، محوطه سازی، گازکشی، و تعمیرات جزیی و کلی با هزینه‌ای بیش از ۲۶ میلیارد و ۳۴۹ میلیون ریال انجام شد، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۷۰۰ مورد ساخت مسکن مددجویی، تعمیر و ساخت فضای جانبی با اختصاص ۴۰ میلیارد ریال برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان یزد انجام شود.

وی با اشاره به افزایش ۱۷درصدی اعطاء تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت استان طی ۹ ماهه نخست سال جاری، افزود: مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی و همچنین فراگیری آموزش‎های لازم در این زمینه به استقلال اقتصادی و خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‎شوند.

وی ادامه داد: طی این مدت ۱۶۵ میلیارد و ۱۰۴ میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به ۹۹۳خانواده تحت حمایت و نیازمندان متقاضی از محل منابع قرض الحسنه بانکی و امدادی پرداخت کرده است، طرح‌های ایجاد شده در بخش کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی، فعالیتهای صنعتی و معدنی و خدمات و در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان افزایی و خودکفایی(خوداشتغالی) بوده است.

علیزاده تصریح کرد: یک هزار و ۳۱۳ مددجوی تحت حمایت با دریافت وام قرض الحسنه کارگشایی در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به رفع برخی از مشکلات خود در زمینه‌های معیشت، درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل فرزندان اقدام کردند، به همین منظور طی این مدت ۳۱ میلیارد و ۵۸۳  میلیون ریال تسهیلات کارگشایی به جامعه تحت حمایت پرداخت شده است.

وی با بیان این که در ۹ ماهه نخست امسال بیش از ۲۸ میلیارد و ۷۱ میلیون ریال برای حق بیمه تامین اجتماعی چهار هزار و ۴۳۸ نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح اشتغال تحت حمایت پرداخت شده است، گفت: یکی از این خدمات و رویکردهای مهم این نهاد توانمند سازی و ایجاد امنیت اجتماعی، معرفی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی به سازمان تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه برای آنها است.

وی با بیان این که میزان حق بیمه پرداختی نسبت به مدت مشابه بیش از هشت درصد رشد داشته است، گفت: هم‌اکنون حق بیمه تامین اجتماعی چهار هزار و ۴۳۸ خانواده دارای زن سرپرست خانوار و همچنین مجری طرح‌های اشتغال این نهاد به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان با بیان این که ارائه خدمات درمانی و بهداشتی از دیگر اقدامات کمیته امداد در حمایت از مددجویان تحت حمایت است، افزود: طی ۹ ماهه نخست سال جاری ۲۲ میلیارد ریال برای ارائه خدمات درمانی به جامعه هدف تحت پوشش در زمینه‌های پرداخت فرانشیز دارو، فرانشیز بستری، نگهداری سالمندان، آزمایشگاه، رادیولوژی، تامین هزینه سفر و اقامت هزینه شده است که این میزان کمک در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ارائه سبد غذایی به کودکان دچار سوء تغذیه در قالب طرح امنیت تغذیه از جمله اقدامات حمایتی این نهاد است که در این خصوص طی ۹ ماهه نخست امسال چهار میلیارد و ۶۷۴ میلیون ریال (۲۹ درصد رشد) برای تهیه سبد غذایی یک هزار و ۴۵۰ کودک کمتر از شش سال هزینه شد؛ سبدهای غذایی ماهیانه به خانواده‌های مشمول ارائه می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون به بیش از ۱۵ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد با جمعیت ۲۴ هزار و ۳۲۲ نفر کمک معیشت پرداخت می‌شود، این در حالی است که ۲۷ هزار خانوار نیازمند(۵۱ هزار و ۶۸۷ نفر) از خدمات یک و چند خدمتی این نهاد استفاده می‌کنند، در 9 ماهه گذشته 78 میلیارد ریال در قالب کمک معیشت به خانواده‌های مشمول پرداخت شده است.

علیزاده با اشاره به این که ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان، دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت از جمله اقدامات اصلی این نهاد است، گفت: هم اکنون حدود سه هزار و۴۸۰ دانش‌آموز(۱۰ درصد کاهش) و ۸۹۶ دانشجو (۲۷ درصد کاهش) تحت حمایت از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند در ۹ ماهه نخست سال جاری ۹ میلیارد و ۲۵۱ میلیون ریال برای ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان هزینه شده است، این خدمات در سرفصل‌های پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، تأمین هزینه دانش‌آموزان و دانشجویان بهره‌مند از امکانات خوابگاه، کانون‌های فرهنگی تربیتی و اردوهای زیارتی و سیاحتی بوده است.

وی افزود: بهره‌مندی ۲۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای و کلاس‌های آموزش خانواده و بیش از ۱۱ هزار و ۵۱۴ دانش‌آموز و مددجو از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و اردوهای زیارتی و سیاحتی از جمله اقدامات حوزه فرهنگی این نهاد طی ۹ ماهه نخست سال جاری بوده است، تعداد مددجویان شرکت‌کننده در برنامه‌های اردویی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر کل کمیته امداد استان در بخش دیگری از گزارش خود با بیان این که پرداخت کمک هزینه ازدواج به نوعروسان تحت پوشش از اقدامات موثر کمیته امداد در حوزه حمایت و سلامت است، اظهار کرد: طی ۹ ماهه نخست سال جاری بیش از هشت میلیارد و ۶۱۱ میلیون ریال در خصوص تامین کمک هزینه جهیزیه ۳۵۰ نوعروس و تازه داماد تحت حمایت  پرداخت شده است.




منبع : ایسنا

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار