کد خبر: ۳۶۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 27 January 2017
تابناک ایلام:: اینک که ترامپ رئیس جمهور ابوالمشاکل  آمریکا، در اولین اقدام استکباری خود، باابلاغ دستوری از مهاجرت ومسافرت ایرانیان به آمریکا، ممانعت کرده است واین اقدام باهدف تحقیر وتخفیف ایرانیان ، صورت گرفته است ، لذارسالت فرهنگی و وطنی نویسندگان، روزنامه نگاران ، تحلیلگران سیاسی ، کارگردانان سینما وتأتر ایجاب می کند که با اتخاذ جهت گیری های متقابل و مقتدرانه فرهنگی ورسانه ای پاسخی کوبنده و اثر گذار به ترامپ و دولتمردان آمریکا طراحی نمایند.
 
دراین راستا اقدام تحسین برانگیز ترانه علیدوستی، بازیگر فیلم فروشنده، قابل تأمل ست وی در اعتراض به طرح ترامپ برای جلوگیری از ورود ایرانیان به آمریکا اعلام کرده است که در مراسم اسکار شرکت نخواهد کرد.
او در این باره به نیویورک تایمز گفت:
 
«تصمیم گرفتم حتی اگر امکان حضور در اسکار را داشته باشم در این مراسم شرکت نکنم، چون دیدن اینکه مردم معمولی هموطنم از حق قانونی خود برای دیدن فرزندانشان یا ادامه تحصیل در آمریکا محروم می‌شود، عمیقا مرا آزرده است.
 
بازیگر نقش رعنا درفیلم «فروشنده»‌ به نیویورک تایمز گفته که درباره تصمیم خود با اصغر فرهادی گفت‌وگو نکرده است و نمی‌داند که چه کسانی از طرف فیلم «فروشنده» به اسکار می‌روند. به گفته علیدوستی، اصغر فرهادی در مراسم اینچنین معمولا بازیگران اصلی فیلم را با خود همراه می‌کند."

 
دراین راستا مسئولیت و رسالت اصغرفرهادی کارگردان مشهور ایرانی خطیرتر و حساس تر به نظر می رسد. چرا که وی امروزه با راهیابی فیلمش به اسکار درعرصه جهانی به شهرت رسیده و واکنش او به اقدام دولت جدید آمریکا در افکارعمومی جهانیان اثرگذار خواهد بود.
 
فرهادی که همواره افتخارات هنری وسینمایی اش را موجب افتخار ایران و ایرانیان تلقی کرده ست این بار نیز باید با هوشمندی وکیاست از شأن و عزت ایرانیان دفاع کند وتحریم اسکار را به نشانه اعتراض به سیاست های خصمانه ترامپ در رسانه ها اعلام کند.
اصغر فرهادی اخیرا در گفتگو با رسانه ها گفته ست:
 
«افتخار بزرگی‌ست که نام ایران را در جمع کشورهای سازنده بهترین فیلم‌های غیر انگلیسی زبان می‌بینم. آرزو می‌کردم این خبر خوشحال کننده را در روزهایی می‌شنیدم که مردم ایران غرق در اندوه حادثه تلخ فرو ریختن ساختمان پلاسکو و جان باختن تعدادی از هموطنان‌مان و همچنین قهرمانان بزرگوار و فروتن آتش‌نشانی نبودند. برای خانواده‌های این عزیزان از صمیم قلب آرزوی بردباری دارم.
 
بی گمان فرهادی برای اثبات ادعای مردمداری ووطن دوستی اش باید با موقعیت شناسی وبا درک شرایط زمانی وسیاسی کنونی حداقل تهدید به عدم شرکت دراسکار را کلید بزند.
 
یادآور می شودکه در حالی فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی در لیست پنج نامزد نهایی اسکار خارجی قرار گرفت که این کارگردان ایرانی پیش از این با فیلم «جدایی نادر از سیمین» برای اولین‌بار سینمای ایران را صاحب اسکار کرد و تاکنون فیلم‌های «گذشته» و «درباره الی» اصغر فرهادی نیز از سوی ایران به آکادمی اسکار معرفی شده است./ف
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
سلام
دست مریزاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار