تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال وبختیاری گفت: هم اکنون هشت شهر از مجموع 40 شهر استان فاقد کتابخانه عمومی هستند.
کد خبر: ۳۶۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 25 January 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- فرهاد خلیل مقدم افزود: هم اکنون شهرهای هارونی و طاقانک شهرستان شهرکرد ، پردنجان و گوجان شهرستان فارسان، سوادجان شهرستان سامان، سرخون از توابع اردل، سردشت از توابع لردگان و دستنا از توابع کیار هر کدام با جمعیت های بیش از پنج هزار تا 13هزار نفر فاقد کتابخانه عمومی است.
وی گفت:این اداره برای راه اندازی کتابخانه عمومی در این شهرها با مشکل کمبود فضا مواجه است که در صورت واگذاری حق انتفاع از سوی افراد حقیقی و حقوقی و یا کمک خیران برای واگذاری ساختمان تامین نیرو، تجهیزات این کتابخانه های از سوی کتابخانه عمومی استان تامین می شود.
خلیل مقدم، با بیان اینکه 63 کتابخانه عمومی در چهارمحال و بختیاری فعال است،افزود: از این تعداد 50 کتابخانه نهادی و 13 کتابخانه مشارکتی است که 13 باب از این کتابخانه ها در استان راه اندازی شده است.
وی، از راه اندازی یک باب کتابخانه عمومی در شهر کاج در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این کتابخانه با اعتباری بیش از 400میلیون ریال احداث شده است.
وی گفت: ساختمان این کتابخانه به صورت حق انتفاع به کتابخانه های عمومی استان واگذار شده است.
چهارمحال و بختیاری دارای 40شهر و نزدیک به 900روستا با جمعیتی حدود 900هزار نفر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار