کارشناس مسئول نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش اردکان گفت: در گروه هدف 10تا 49 سال این شهرستان 650 نفر بی سواد شناسایی شده اند که اغلب غیربومی هستند .
کد خبر: ۳۵۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 28 December 2016
به گزارش تابناک یزد،علی محمدشاهی افزود: در سالجاری تعداد 222 نفر بی سواد تحت پوشش کلاس های نهضت قرار گرفتند که 152 نفر آنها بی سواد مطلق بودند .
وی اضافه کرد: در مدت یاد شده نیز 77 نفر افراد کم سواد شناسایی شده اند که در دوره انتقال شرکت داده شدند.
کارشناس مسئول نهضت سوادآموزی در ادامه با بیان اینکه در سال 90 آمار رسمی نشان داد که 2 هزار و 54 نفر بی سواد در اردکان زندگی می کنند تصریح کرد: از این تعداد 933 نفر اتباع غیر ایرانی و 267 معلول آموزش ناپذیر بوده اند .
محمدشاهی اظهار کرد: 286 نفر سابقه تحصیلی در بانک اطلاعات سوادآموزی داشته و 401 نفر بی سوادباقی مانده اند .
وی با بیان اینکه با بالا رفتن آمار مهاجرت به شهرستان این تعداد بی سواد به 600 نفر رسید تصریح کرد: به مدت پنج سال 576 نفر در این شهرستان باسواد شده اند که باز از این تعداد کم نشد .
این مسئول در ادامه خبر از دریافت بن پاداش 10 میلیون ریالی تضمینی ویژه مناطق روستایی محروم از سواد، به منظور افزایش رغبت به سوادآموزی در اردکان داد و افزود: افراد قبل از شروع دوره سوادآموزی، بن دریافت می کنند و پس از پایان برگزاری کلاس ها یا خودآموزی، با تایید نهضت سوادآموزی این بن قابلیت نقد کردن دارد.
محمدشاهی گفت : یکی دیگر از طرحهای نهضت سوادی آموزی در استان یزد آموزش کامپیوتر و زبان انگلیسی به سواد آموزان است.
وی از تمام سوادآموزان شهرستان درخواست کرد : برنامه آموزشی لوح و قلم از شنبه تا پنجشنبه در ساعت 12 برای آموزش سوادآموزی به بی‌سوادان که از شبکه آموزش پخش می‌شود را تماشا کنند ، این برنامه ویژه آموزش دوره سوادآموزی و همچنین فرصتی برای آموزش‌دهندگان و سوادآموزان است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
تابحال نهضت چکار میکرده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار