در نشست مشترک بهزیستی کرمانشاه با سمن ها مطرح شد؛
کرمانشاه- مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کرد و مطالبه گری آنها می تواند موجب افزایش اعتبارات حوزه اجتماعی شود.
کد خبر: ۳۴۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 24 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، نشست مشترک مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، معاونان ستادی با اعضای مراکز غیردولتی، سمن ها، نهادها درون سازمانی و برون سازمانی در خصوص حقوق کودک(کودک آزاری) امروز شنبه در محل معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه برگزار شد.

امید قادری، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این نشست گفت: توجه به آسیب های اجتماعی به عنوان عامل تهدیدکننده برای امنیت اجتماعی و روانی مورد توجه است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اینخصوص افزود: در راس امور رهبر انقلاب با درایت خودشان سیاست های کلی خانواده را مطرح کردند و به تبع آن شورای اجتماعی کشور توسط رئیس جمهور به طور ویژه بر مبحث آسیب اجتماعی تمرکز دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه  تصریح کرد: تقسیم کار ملی در خصوص آسیب اجتماعی موجب شد که هر کدام از دستگاه های مربوطه به طور تخصصی به این مقوله توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا نمی توان تنها از دستگاه های حاکمیتی برای مقابله با آسیب اجتماعی انتظار داشت بلکه باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد قدرتمند و تخصصی استفاده کرد.

قادری گفت: در استان کرمانشاه سازمان های مردم نهاد بسیاری تلاش کردند و مطالبه گری آنها می تواند موجب افزایش اعتبارات حوزه اجتماعی شود.

وی یادآور شد: بهزیستی تخصصی ترین نهاد در حوزه اجتماعی است و این رابطه بین بهزیستی و سازمان های مردم نهاد می تواند این نهاد را قوی تر کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه  خاطر نشان کرد:  هم اکنون ۹۰ درصد فعالیت های بهزیستی به مراکز غیردولتی واگذار شده است.

وی افزود: بر اساس آموزه های دینی و قرآنی افرادی که اقدام به تشکیل سازمان های مردم نهاد می کنند می خواهند در انجام کارهای خیر از دیگران سبقت بگیرند.

قادری با بیان اینکه اعتبارات دولتی در حوزه اجتماعی محدود است گفت:  در کشور تنها راه نجات حوزه اجتماعی احساس مسئولیت اجتماعی مردم با محوریت سازمان های مردم نهاد است.

وی افزود: در استان کرمانشاه خوشبختانه کمبود نیروی متخصص برای فعالیت در حوزه اجتماعی نداریم و افراد متخصص به اندازه کافی  وجود دارند که بتوانند طرح و ایده دهند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تاکید کرد: بهزیستی آمادگی لازم را برای همکاری و تعامل با سازمان های مردم نهاد در راستای کاهش آسیب اجتماعی و پرداختن به این موضوع را دارد و از طرح های ارائه شده توسط اعضا بر اساس نیازسنجی اعتباری حمایت می کند.

قادری ادامه داد: هم اکنون  اورژانس اجتماعی با انجام مداخلات تخصصی در حوزه آسیب های اجتماعی در استان فعال است و تلاش ما کاهش آسیب هاست

در ادامه این نشست مرتضی کوهی، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه نیز گفت: ۹۰ درصد فعالیت های بهزیستی به مراکز غیردولتی واگذار شده است.

وی افزود: در زمینه آسیب های اجتماعی و مقوله های مرتبط با آنها دستگاه های دیگری علاوه بر بهزیستی هستند که باید به این مقوله ورود پیدا کنند.

کوهی ادامه داد: نگاه تسهیل گرانه اعضای مراکز غیردولتی می تواند در این راستا تاثیرگذار باشد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه  تاکید کرد: مراکز غیردولتی باید چشم و گوش بهزیستی باشند و با رصد مسائل و مشکلات و انتقال آن به این سازمان در راستای کاهش آسیب گام بردارند.

وی افزود: هم چنین مراکز غیردولتی می توانند با شناسایی تولید آسیب های اجتماعی یاور بهزیستی در رفع آن باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار