با حمایت شهرداری مشهد
رئیس اداره مراسمات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد از اجرای طرح وقف کتاب به منظور ترویج کتابخوانی خبر داد.
کد خبر: ۳۴۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 14 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، سیدمهدی جوادپور با بیان اینکه  برخی از مردم گمان می‌کنند که وقف کردن مستلزم داشتن سرمایه زیادی است، گفت: این موضوع در صورتی است که با کوچکترین اقدامات نیز می‌توانیم عمل وقف را انجام دهیم.
وی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات سازمان به منظور ترویج کتابخوانی اجرای طرح وقف کتاب است، افزود: این طرح  با نام «وقف کتاب خوب» از امروز آغاز می‌شود؛ علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های خود را برای وقف به فرهنگسراهای مشهد  تحویل دهند.
جوادپور تصریح کرد: برچسبی شامل مشخصات فرد اهدا کننده کتاب و رضایت وی از اینکه کتاب اهدایی در اختیار مردم قرار گیرد بر روی کتاب زده می‌شود.
رئیس اداره مراسمات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد گفت: کتاب های تحویلی توسط شهروندان در شورایی که تعیین شده بررسی و پس از تایید، برچسب وقف به نام واقف بر روی کتاب نصب خواهد شد.
وی با اعلام اینکه علاقه‌مندان برای امانت گرفتن این کتاب‌ها می‌توانند به فرهنگسراها مراجعه کنند، عنوان کرد: اگر فرد اهدا کننده علاقه‌مند باشد طرح وقف را خودش اجرایی کند باز می تواند در طرح شرکت کرده و برچسب مرتبط را دریافت کند؛ ولی خودش کتاب را در اختیار اطرافیان، دوستان و ... قرار دهد.
جوادپور یادآور شد: پس از اینکه کتاب‌های زیادی جمع‌آوری شد می‌توانیم در صورت تمایل این کتاب‌ها را در اختیار مدارس، مساجد، تشکل‌ها، کتابخانه روستاها و ... قرار دهیم.
رئیس اداره مراسمات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه این طرح توسط شهروندان علافه مند اجرا می‌شود؛ گفت: امیدواریم استقبال خوبی از این طرح داشته باشیم زیرا وقف کتاب یک طرح مردمی است و با این طرح می‌توانیم به بهبود سرانه مطالعه در مشهد نیز کمک کنیم.

برگزاری مسابقه حضوری کتابخوانی
وی در خصوص برگزاری مصاحبه حضوری کتابخوانی کتاب «رویای نیمه شب»، افزود: علاقه‌مندان به مطالعه این کتاب  در طرح «همه با هم بخوانیم» که یک پویش مطالعاتی غیرحضوری بود؛ شرکت کردند. برگزیدگان این پویش دعوت شدند تا در  مسابقه حضوری کتابخوانی مربوط به این کتاب شرکت کنند؛ افراد زیادی ثبت نام کردند که پس از قرعه‌کشی 45 نفر از آنان انتخاب شدند؛ این 45 نفر  عصر روز پنج‌شنبه 25 آذرماه  در فرهنگسرای زیارت با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت . در پایان این رقابت به ده نفر از برگزیدگان جوائز نفیسی اهداء خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار